آلاچیق فلزی بهتر است یا آلاچیق چوبی ؟

آلاچیق فلزی بهتر است یا آلاچیق چوبی ؟
فهرست مطالب

آلاچیق فلزی بهتر است یا آلاچیق چوبی ؟

اگر تصمیم دارید آلاچیق را در حیاط، باغ، فضای باز یا بیرونی اجرا نمایید، باید قبل از خرید یا ساخت به طرح و متریال آن فکر کنید. آلاچیق چوبی یکی از رایج‌ترین انواع سازه‌هایی است که همه ما دست کم یکبار با آن روبرو شده‌ایم. اما ساخت آلاچیق فلزی نیز امکان پذیر است. وجود محصولات نوین و کاربردی همچون چوب پلاست که این روزها طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده، انتخاب را سخت نموده است. با این حال با کمی تحقیق و بررسی در اینباره، می‌توانید بهترین متریال را برای ساخت این سازه مورد استفاده قرار دهید.

آلاچیق نه تنها باید از لحاظ ظاهری جلب توجه کند، بلکه بیش از همه باید به عنوان یک مکان دنج عمل کند. در روزهای گرم از ساکنین در برابر نور شدید خورشید محافظت کرده و در غروب، زمانی که هوا خنک‌تر می‌شود، مکانی گرم و صمیمی ارائه دهد. علاوه‌بر متریال، همیشه این سوال پیش می‌آید که آیا سازه باید باز بماند یا دیوارهای جانبی داشته باشد؟ سلیقه شخصی در اینجا نقش مهمی دارد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

آلاچیق فلزی یا آلاچیق چوبی، کدام را انتخاب کنیم ؟

اگر دقت کرده باشید، آلاچیق تقریباً همیشه از چوب ساخته شده است. این سازه با محصولات چوب پلاست در شکل‌های مختلفی قابل اجرا خواهد بود و می‌تواند به سابقه چند صد ساله موفقیت خود افتخار کند. در اماکن عمومی و خصوصی نیز این سازه عموما، از چوب ساخته می‌شود. جایگزین‌هایی مانند فلز و بعضاً پلاستیک کاملاً مدرن بوده و هنوز بسیار نادر هستند. آلاچیق‌های چوبی در هر محیطی قرار می‌گیرند و می‌توانند کاملاً با بقیه عناصر موجود در محیط و همچنین خانه و سبک آن سازگار شوند. این یکی از مزایای اصلی آلاچیق با چوب پلاست است. 

 

تفاوت آلاچیق فلزی و آلاچیق چوبی !

از تفاوت‌های اصلی آلاچیق فلزی با چوبی، اجرای سازه با متریال متفاوت است. فلز به نظر محصولی مستحکم بوده و انتخاب مناسبی برای آلاچیق است. با این حال نوع چوبی آن طرفداران بیشتری دارد. اما چرا ؟
آلاچیق چوبی در صورتی که با محصولی مقاوم مانند پروفیل چوب پلاست طراحی و اجرا شود، قطعا طول عمر بالایی دارد. به خصوص بهترین انتخاب برای روف گاردن و اجرا برروی بام به علت برخورداری از وزن نسبتا سبک‌تری در مقایسه با نوع فلزی است. ضمن اینکه ظاهر شبیه به چوب آن حس گرما و صمیمیت را برای ساکنین ایجاد خواهد کرد. در واقع، آلاچیق چوبی به نظر جهانی است و تقریباً هر هدف یا سلیقه‌ای را برآورده می‌کند. 

آلاچیق فلزی یا آلاچیق چوبی، کدام را انتخاب کنیم ؟

هماهنگی در محیط با آلاچیق فلزی آسان‌تر است یا آلاچیق چوبی !

آلاچیق فلزی امکان هماهنگی در محیط را سخت‌تر از نوع چوبی آن فراهم خواهد کرد. هنگامی که شما این سازه را با چوب پلاست طراحی و اجرا کنید، از آنجایی که محصولی چند منظوره است، به راحتی می‌توانید محیطی یکدست یکپارچه ایجاد کنید. برای مثال: می‌توانید از کفپوش چوبی در محوطه یا برروی بام جهت کف سازی مدرن و همچنین برای آلاچیق استفاده کنید.
اگر بدنبال این هستید که فضایی شیک و مدرن بوجود آورید، بنابراین با آلاچیق چوبی دست شما باز است. فلاورباکس چوبی، نیمکت چوبی، مبلمان فضای باز چوبی و صدها انتخاب دیگر که این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا محیطی دلنشین داشته باشید.

محصولی دوستدار طبیعت و محیط زیست انتخاب کنید !

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که به محیط زیست اهمیت می‌دهید، قطعا آلاچیق را با چوب پلاست خواهید ساخت. این محصول دوستدار محیط زیست است. به این معنا که برای تولید آن نیازی به قطع درختان نخواهد بود و از تراشه‌های چوب استفاده می‌شود. همینطور این قابلیت را دارد که دوباره بازیافت شده و به عنوان محصولی جدید مورد استفاده قرار گیرد. این یکی از بهترین دلایلیست که مانع از آسیب به طبیعت خواهد شد. 

 

آلاچیق فلزی از لحاظ قیمت به صرفه‌تر است یا چوبی !

اگر بخواهیم در اینباره منطقی صحبت کنیم، باید بگوییک که قطعا نوع چوبی ارزان‌تر از آلاچیق فلزی خواهد بود. اما این هم بستگی به انتخاب شما برای ساخت این سازه از نوع چوبی خواهد داشت. اگر پروفیل چوب پلاست را انتخاب نمایید، قیمت آن به صرفه‌تر از نوع فلزی خواهد بود. ضمن اینکه قیمت چوب پلاست و میزان استفاده از آن در ساخت سازه شما به طور مستقیم تاثیر گذار است.

هماهنگی در محیط با آلاچیق فلزی آسان‌تر است یا آلاچیق چوبی !

به این معنا که اگر شما این سازه را در متراژ کوچک‌تر انتخاب کنید، قطعا قیمتی کمتر خواهد داشت. هرچه میزان استفاده از چوب پلاست در ساخت آلاچیق بیشتر باشد، قیمت آن نیز به همان میزان متغیر است. بنابراین این امکان برای شما فراهم است که به راحتی قیمت سازه را تغییر داده و متناسب به بودجه‌ای که دارید، آن را طراحی کنید.

مزایای آلاچیق چوبی در مقایسه با آلاچیق فلزی !

» شکل ظاهری شیک با شباهت بسیار بالا به چوب طبیعی که حس گرما و صمیمیت را القا می‌کند
» آلاچیق چوب پلاست از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است
» در صورتی که با چوب پلاست ساخته شود، دارای 6 رنگ متنوع است
» قابل عایق بندی (به عنوان مثال با قیر برای عایق حرارتی)
» برخورداری از وزنی سبک به نسبت نوع فلزی آن

آلاچیق فلزی نیاز به نگهداری دارد یا خیر ؟

یکی از سوال‌های مهمی که شاید فکر شما را درگیر نماید، نیاز به نگهداری آلاچیق است. شاید این سوال را از خود بپرسید که نوع فلزی این سازه نیاز به نگداری دارد یا خیر ؟ به طور منطقی فلز محصولیست که پس از گذشت مدتی در مجاورت دائم با هوای آزاد آسیب خواهد دید. آلاچیق‌های اسکلت فلزی در صورت عدم استفاده از پوشش 100% روی در هنگام نصب، مستعد زنگ زدگی و خوردگی هستند و این یکی از معایب اصلی آن خواهد بود.
در صورتی که اگر از محصولی مختص فضای باز مانند چوب پلاست استفاده نمایید، نه تنها نیازی به تعمیر و نگهداری نخواهد داشت که در برابر مجاورت دائم با هوای آزاد، باران و نفوذ آب، تابش مستقیم نور خورشید و اشعه UV مقاومت بسیار بالایی دارد. 

Rate this post
آلاچیق فلزی بهتر است یا آلاچیق چوبی ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا