آیا میتوان پاسیو را مسقف کرد ؟

آیا میتوان پاسیو را مسقف کرد ؟
فهرست مطالب

آیا میتوان پاسیو را مسقف کرد ؟

برخورداری از فضایی خصوصی و آرام در منزل، بهترین ایده برای سپری کردن اوقات فراغت ساکنین و اعضای خانواده است. بنابراین افرادی که در خانه، محیطی مانند: روف گاردن، تراس گاردن، پاسیو، حیاط و … دارند، وجود آن را نعمتی بزرگ می‌دانند. با توجه به اینکه زندگی آپارتمان نیشنی بیش از هر زمان دیگری رواج یافته است، بنابراین بیشتر آپارتمان‌ها تنها از یک بالکن با ابعاد کوچک برخوردارند. گاها این بالکن‌ها در متراژ بالا نیز وجود دارند. حال آنکه شما نیز می‌توانید تنها با کوچکترین فضای ممکن حتی در آپارتمان همچون: بالکن، از این محیط آرامش بخش به راحتی برخوردار باشید.

اگر بخواهیم روراست باشیم، بیشتر افراد از تراس یا برخی مواقع پاسیو به عنوان انباری استفاده می‌کنند. اما چرا تا زمانی که می‌توان نهایت کاربرد از فضاهای این چنینی برد، باید آن را غیر قابل استفاده رها کرد. خوبشختانه این روزها محصولات بسیاری برای دیزاین و دکوراسیون محیط‌های خانگی به بازار عرضه شده است که چوب پلاست یکی از پرکاربردترین آنها محسوب می‌شود.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

با این حال برای استفاده و کاربرد این متریال در هر نقطه‌ای که تصمیم به دکوراسیون آن را دارید، باید پیش زمینه‌ای داشته باشید. در این مطلب از چوپکس قصد داریم شما را با کاربری‌های متنوع این محصول در دیزاین و دکوراسیون فضاهای باز و البته بسته مانند سقف پاسیو، حیاط خلوت، تراس و … آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

یکی از سوالات پر تکرار درباره سقف پاسیو !

آیا میتوان پاسیو را مسقف کرد ؟

این روزها شاید این سوال یکی از سوالات پر تکرار باشد که توسط مالکان مطرح می‌شود. بنابراین سعی می‌کنیم شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم تا در صورت نیاز، بتوانید سقف پاسیو را با محصولی مناسب بپوشانید. قطعا میتوان پاسیو را مسقف کرد آن هم با محصولات فراوانی که این روزها در بازار مشاهده می‌کنید که سقف چوبی از پرطرفدارترین آنها محسوب می‌شود. اما چرا از متریالی مناسب و مستحکم برای این منظور استفاده کنیم ؟ برای مسقف کردن پاسیو حرف اول را سلیقه شما و حرف دوم را زیبایی در کنار استحکام متریالی که برای دکوراسیون پاسیو  در نظر دارید، می‌زند.

سقف پاسیو

با توجه به وجود محصولات متنوع در این زمینه، انتخاب برای شما سخت خواهد شد. اما با مطالعه این مطلب، راحت‌تر می‌توانید تصمیم گیری نمایید. شما باید متریالی را برگزینید که از طول عمر بالایی برخوردار بوده و نیازی به نگهداری یا تعمیر نداشته باشد.

معرفی محصولی برای سقف پاسیو !

چوب پلاست محصولی چند منظوره و کاربردی مختص فضای باز و همینطور بسته برای اماکنی مانند: پاسیو یا حیاط خلوت و تراس در آپارتمان است. چوب پلاست به این دلیل که کاربری‌های متنوعی همچون: طراحی و اجرای سقف کاذب، کفپوش چوبی، نما چوبی، نرده چوبی، دیوارپوش چوبی، مبلمان فضای باز و سازه را دارد، در محوطه سازی و همینطور روف گاردن به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از ویژگی‌های این متریال می‌توان به نصب سریع و آسان با روش خشک اشاره نمود. همین باعث می‌شود تا پروژه در دست اجرا با این محصول در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به آب یا ملات به اتمام رسد. همچنین اصلی‌ترین موردی که می‌توان به آن اشاره کرد، دوستدار محیط زیست بودن این محصول است. چوب پلاست در کشورهای پیشرفته به عنوان متریالی پایدار و دوستدار محیط زیست، طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است.

اما چرا از چوب پلاست در سقف پاسیو استفاده کنیم ؟

حس گرم و صمیمی به محیط منتقل کنید !

پروفیل چوب پلاست می‌تواند انتخابی مناسب برای مسقف کردن پاسیو باشد. با توجه به اینکه در این محیط شما به پرورش گل‌های تزئینی و گیاهان سبز و زنده می‌پردازید، بنابراین باید سقفی را برای آن طراحی کنید که مانع از رسیدن نور به گیاهان و همینطور محیط منزل نشود. اما چوب پلاست چگونه برای پاسیو خانگی مناسب است ؟ این محصول ظاهری شبیه به چوب طبیعی دارد که همین باعث می‌شود تا در صورت کاربرد آن، فضا کاملا گرم و صمیمی شود. زیرا چوب و متریال‌های چوبی همیشه حس گرمی انتقال می‌دهند.

معرفی محصولی برای سقف پاسیو !

گیاهان پیچک و رونده را بر روی سقف پاسیو پرورش دهید !

شاید بهترین ایده‌ای که می‌توان با سقف چوب پلاست برای پاسیو پیاده کرد، پرورش گل‌های تزئینی و پیچک بر روی سقف پاسیو است. شما می‌توانید به راحتی انواع گیاهان پیچک و رونده را بر روی این نوع سقف پرورش دهید. حتی می‌توانید از گیاهان آویز بر روی این سقف استفاده کنید و به این ترتیب فضای خاص و فوق‌العاده خلق کنید.

سقف پاسیو را در برابر رطوبت مقاوم کنید !

گذشته از آن ترکیب چوب و گیاهان سبز همیشه حس آرام بخشی بوجود می‌آورد. بنابراین از لحاظ ظاهری می‌توان گفت تا اینجا چوب پلاست انتخاب مناسبی خواهد بود. اما باید به نکات دیگری در اینباره نیز دقت شود. بحث دیگر، محیط همیشه مرطوب پاسیو است ! آبیاری گیاهان باعث می‌شود تا فضای پاسیو دائما مرطوب باشد. چه بسا تعداد گیاهان برای پرورش در این محیط بالا باشد، قطعا رطوبت بیشتر خواهد شد. بنابراین باید محصولی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت این محیط نیز مقاومت داشته باشد. بازهم چوب پلاست از این ویژگی برخودار بوده و در برابر رطوبت بالا یا حتی نفوذ آب از مقاومت بسیار بالایی برخودار است.

با سقف پاسیو، فضایی سایه- روشن ایجاد کنید !

از سوی دیگر این متریال هنگام اجرا در سقف پاسیو، به طور دائم در معرض نور خورشید و اشعه UV قرار می‌گیرد. از این نظر نیز آسیب نخواهد دید و دچار رنگپریدگی نخواهد شد. حتی این امکان وجود دارد که کل سقف پاسیو را پوشاند اما با این کار قطعا مانع از عبور نور می‌شوید. می‌توانید با استفاده از ورق کربونات برای پوشاندن کامل سقف استفاده نمایید، تا نور از آن عبور نماید. اما نیازی به این کار نیست و سبک لوور بودن این سقف با چوب پلاست به زیبایی نور را عبور خواهد داد و فضایی سایه- روشن بوجود خواهد آورد.
در هر صورت این انتخاب با شماست که چه محصولی را برای مسقف کردن پاسیو برگزینید. با این حال می‌توانید برای تصمیم گیری آسان‌تر در این زمینه با مشاوران مجرب چوپکس در تماس باشید. نه تنها از روش نصب و چگونگی اجرای این محصول که از قیمت چوب پلاست برای طراحی و اجرای سقف پاسیو نیز مطلع شوید.

Rate this post
آیا میتوان پاسیو را مسقف کرد ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا