چگونه در پشت بام باغچه بسازیم!

چگونه در پشت بام باغچه بسازیم
فهرست مطالب
اینستاگرام

choopex.wpc

برای مشاهده اینستاگرام چوپکس کلیک کنید

طراحی پشت بام

طراحی پشت بام آپارتمان

افزایش جمعیت در شهرها یکی از عوامل بالا رفتن ارزش زمین و ملک شده که همین امر در رشد بی‌رویه ساختمان سازی و آپارتمان نشینی تاثیر به سزایی داشته است؛ به همین علت فضای سبز و گیاهان در سطح شهر رو به نابودی بوده و نه تنها جلوه شهر را تغییر خواهد داد، بلکه آلودگی هوا نیز بیشتر می‌شود. اما خوشبختانه سبک نوین زندگی شهری روبه پیشرفت بوده و می‌توان با ایجاد باغچه در پشت بام از فضای سبز ایجاد شده استفاده کرد و با طراحی پشت بام آپارتمان از آلودگی بیش از اندازه هوا جلوگیری نمود. روف گاردن یا بام سبز یکی از طراحی‌های نوین در زندگی شهریست که می‌توان گفت نقطه عطفی برای افرادیست که به فضای سبز، باغچه، کشاورزی و گلکاری علاقمند هستند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

کاربرد مصالحی نوین که مانع آسیب به طبیعت خواهد شد، گزینه مناسب‌تری برای ساخت باغچه برروی پشت بام است. این روزها متریال‌های بسیاری برای ایجاد فضای سبز برروی بام استفاده می‌شود که یکی از پرکاربردترین آن‌ها چوب پلاست چوپکس است؛ محصولات چوب پلاست با تکنولوژی نوین، ضمن این که هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نخواهد کرد از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید شده است. انواع پروفیل چوب پلاستیک نه تنها از استحکام بالایی برخوردار است که این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از این محصول به عنوان جایگزین مناسبی برای چوب طبیعی استفاده کنید.

مشاهده محصولات چوب پلاست چوپکس

مشاوره رایگان جهت طراحی و اجرای باغ بام

 

چگونه باغ بام بسازیم!

باغچه سازی در پشت بام ایده‌ای جذاب است که به شما این امکان را می‌دهد تا برای چندیدن ساعت از زندگی شهری دور شده و به آرامش برسید. برای باغچه سازی در پشت بام کافیست تا فضای غیر قابل استفاده روی بام را با چند حرکت ساده به باغچه یا محلی برای کشاوزی تبدیل کنید. 
البته می‌توانید از شرکت‌های متخصص که در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن فعالیت دارند نیز، کمک بگیرید تا طبق استانداردهای لازم برای شما روف گاردن یا بام سبز مورد علاقه‌تان را ایجاد کنند. قبل از هر کاری به این فکر کنید که می‌خواهید باغچه سبز با گل‌های رنگی داشته باشید یا می‌خواهید برروی پشت بام کشاورزی کنید و گیاهان خوراکی بکارید؛ بهتر است مختصر آشنایی با نحوه اجرای روف گاردن داشته باشید تا پیش بردن کار برای شما آسان‌تر شود. 

    چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم !       

بیشتر بخوانید

پشت بام را به باغچه تبدیل کنید!

شما می‌توانید با چند روش ساده پشت بام را به باغچه برای کشت و کار تبدیل کرده و کشاورزی کنید.

محل مورد نظر برای ایجاد باغچه را در پشت بام مشخص کنید؛ سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که از نور کافی برخوردار باشد.

  • عایق روف گاردن و ایزولاسیون پشت بام گامی مهم برای تبدیل پشت بام به باغچه است.
  • پشت بام را زهکشی کرده و به این ترتیب پشت بام را ضد آفتاب کنید؛ زهکشی اصولی پشت بام بستری مناسب برای رشد گیاهان است.
  • طوری زهکشی را انجام دهید که بتوانید به راحتی باغچه را آبیاری کرده و دسترسی لازم به هر نقطه از باغچه را داشته باشید.
  • از خاک مخصوص پشت بام که وزنی سبک دارد استفاده کنید تا پشت بام فشار زیادی را متحمل نشود.
  • از جعبه یا باکس‌هایی که از سطح بام فاصله داشته و لایه فیلتر خاک دارند، استفاده کنید تا گیاهان به بهترین شکل رشد کنند.
  • برای آبیاری باغچه می‌توانید از آبپاش استفاده کنید یا اگر باغچه‌ای که ایجاد کرده‌اید بزرگ است، از سیستم آبیاری استفاده کنید؛ علاوه‌براین برای آبیاری باغچه می‌توان از آب باران نیز استفاده کرد.
اینستاگرام

choopex.wpc

برای مشاهده اینستاگرام چوپکس کلیک کنید

مشاوره رایگان جهت طراحی و اجرای باغ بام

 

گیاهان مناسب روف گاردن را انتخاب کنید!

گیاهان مناسب روف گاردن باید خصوصیاتی داشته باشند تا شما بتوانید به راحتی آن‌ها را پرورش دهید. برای مثال گیاهان مناسب پشت بام باید:

  • گیاهان مناسب باغ بام باید به آبیاری کم نیاز داشته باشند تا بتوانند از طریق آب باران رشد کنند؛ گرچه باید گیاهی را انتخاب کنید که با شرایط آب و هوایی منطقه شما سازگار بوده و به بهترین شکل رشد کند.
  • گیاهان مناسب باغ بام بهتر است طول عمر بالایی داشته باشند تا به این صورت از هزینه‌های نگهداری و تعویض مداوم پوشش گیاهی کاسته شود.
  • گیاهان مناسب پشت بام با شرایط سازگار باشند و به این صورت بتوانند با محیطی که برای گیاهان آماده شده است در کمترین زمان تطابق یافته و رشد خود را آغاز نمایند؛ با توجه به این امر گیاهان بومی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پشت بام به حساب می‌آیند.
گیاهان مناسب روف گاردن را انتخاب کنید!

سبزی کاری روی پشت بام شیوه نوین کشاورزی

سبزی کاری راهی برای طراحی پشت بام

سبزی کاری روی پشت بام یکی از روش‌های معمول بوده که در کشورهای پیشرفته بسیار مرسوم است؛ در ایران نیز سبزی کاری روی پشت بام کمابیش در حال پیشرفت است. کشاورزی روی پشت بام در ایران به طور حرفه‌ای انجام نمی‌شود اما برخی افراد به دلیل علاقه شدید به سبزی کاری و کشاوری و نیز عدم دسترسی به مکان مناسب برای این کار، از پشت بام استفاده می‌کنند.
شرایط آب و هوایی ایران برای سبزی کاری روی پشت بام و کشاورزی در باغ بام بسیار مساعد بوده و این امکان برای شما فراهم است تا با کمترین هزینه باغ بام مخصوص خود را داشته باشید. 

سبزی کاری روی پشت بام شیوه نوین کشاورزی

گلدان برروی پشت بام راهی برای ایجاد باغچه کوچک

گلدان برروی پشت بام به شما کمک می‌کند تا علاوه‌بر گلکاری، سبزیجات و محصولات مورد نیازتان را دورن گلدان بکارید. می‌توانید از فلاورباکس چوبی یا گلدان‌هایی با سایزهای متفاوت استفاده کنید. قرار دادن گلدان برروی پشت بام یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای ایجاد باغچه بوده که کمترین زحمت را دارد. شما می‌توانید گلدان‌ها را در نقطه‌ای از پشت بام قرار دهید تا از نور کافی برخوردار شوند و نور مورد نیاز برای رشد را داشته باشند. امکان کاشت درختچه‌های کوچک و بزرگ در گلدان برروی پشت بام وجود دارد و شما می‌توانید درختچه‌های مورد علاقه‌تان را نیز در پشت بام پرورش دهید.

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت اجرای روف گاردن یا اطلاع از قیمت چوب پلاست و نیز مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

ما آماده ارائه خدمات حضوری و غیر حضوری به شما مشتریان گرامی در تهران و سراسر ایران هستیم

4.2/5 - (138 امتیاز)
چگونه در پشت بام باغچه بسازیم!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا