آلاچیق سیمانی و مقایسه آن با مدل چوبی پرطرفدار!

آلاچیق سیمانی و مقایسه آن با مدل چوبی پرطرفدار!
فهرست مطالب

همانطور که می‌دانید این روزها در بیشتر مکان‌های عمومی و همچنین خصوصی، آلاچیق یا پرگولا بهترین گزینه برای استراحت و محلی مناسب برای نشستن به شمار می‌آید. اصلا هدف از ساخت این سازه که امروزه طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است، ایجاد محیطی امن و آرام برای گذراندن اوقات فراغت در باغ، ویلا، طبیعت و … است. حتما شما هم با مدل‌های متنوع این سازه یعنی: آلاچیق سیمانی، آلاچیق چوبی، آلاچیق فلزی و … روبررو شده و از آن استفاده کرده‌اید. با این حال اگر شما نیز تصمیم به ساخت و اجرای آلاچیق دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی، با متریال‌ها و مصالح کاربردی آن آشنا شوید.

چوب طبیعی، فلز، سیمان، چوب پلاست و … همگی محصولاتی کاربردی در ساخت آلاچیق هستند؛ بنابراین شما می‌توانید با مقایسه این که کدام محصول از لحاظ کیفی و در کنار آن ظاهری، کاربرد بیشتری دارد، انتخاب مناسبی انجام دهید. پیش‌تر این المان را با چوب طبیعی می‌ساختند که بعدها با وجود محصولات نوین و کاربردی با طول عمر بالا، دیگر استفاده از چوب کم کم به دست فراموشی سپرده شد. به همین علت بیشتر مواقع این سازه را با متریال‌های متفاوت مشاهده خواهید کرد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

معرفی بهترین جایگزین آلاچیق سیمانی

پروفیل چوب پلاست محصولی نوین و کاربردی بوده که در زمینه‌های متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد. آلاچیق چوبی یکی از المان‌های قابل اجرا با این محصول است که از لحاظ ظاهری، شباهت بالایی به چوب طبیعی دارد، با این تفاوت که از لحاظ کیفی و طول عمر بالا به هیچ عنوان قابل مقایسه با چوب نخواهد بود. علت این امر کاربرد پلاستیک و مواد اولیه مرغوب در تولید این متریال است که موجب استحکام بسیار بالای آن خواهد شد. همین امر همچنین مقاومت محصول در برابر نفوذ آب و رطوبت را افزایش داده و بنابراین می‌توان در مناطق با اقلیم مرطوب و بارانی از پروفیل چوب پلاست به صورت گسترده استفاده کرد. 

استفاده از این متریال برای ساخت آلاچیق دست طراح را برای خلق سازه‌ای متفاوت باز می‌گذارد؛ بنابراین می‌توان ساخت این المان را بسیار متفاوت و مدرن‌تر از آلاچیق سیمانی انجام داد. چوب پلاست در کشور ما محصولی نوین و جدید است که امکان ساخت سازه‌های سبک را فراهم نموده است؛ به همین علت اگر از این متریال برای ساخت و اجرای آلاچیق استفاده نمایید، بدون شک سالیان طولانی عمر خواهد کرد.

طرز ساخت آلاچیق سیمانی و مقایسه آن با مدل چوبی پرطرفدار!

مزایای چوب پلاست در مقایسه با آلاچیق سیمانی

اگر بخواهیم مزایای چوب پلاست را در مقایسه با سیمان برشماریم، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قیمتی مقرون به صرفه
  • محصولی مناسب فضای باز
  • بدون نیاز به تعمیر و نگهداری
  • وزن نسبتا سبک و نصب سریع
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و ضربه
  • مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • دارای سطح مقاطع و طرح‌های متنوع
  • مقاومت بالا در برابر عوامل فیزیکی- محیطی
  • مقاومت بالا در برابر هرنوع اقلیم آب و هوایی

و … بسیاری موارد دیگر که استفاده از این محصول را گزینه‌ای مناسب برای جایگزین نمودن آلاچیق سیمان خواهد کرد.

طرز ساخت آلاچیق سیمانی و مقایسه آن با مدل چوبی پرطرفدار!

برای ساخت آلاچیق سیمانی نیاز به زمان بیشتر در مقایسه با مدل چوبی آن است، ضمن این که اگر بخواهید مدل سیمانی را بسازید، برای این کار نیاز به مصالح و ملات است. در صورتی که مدل چوبی در صورتی که با پروفیل چوب پلاست اجرا شود، در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به ملات نصب و اجرا خواهد شد. علاوه‌براین وزن پروفیل‌ها نسبتا سبک است که باعث می‌شود، نصاب با سرعت بیشتر و در مدت زمانی کمتر، ساخت آلاچیق را به اتمام برساند. البته باید به این نکته اشاره کرد که برای ساخت آلاچیق چوبی با محصولات چوب پلاست نیاز به افراد متخصص و حرفه‌ای بوده و اگر با شرکت‌های معتبر در این زمینه مشارکت نمایید، قطعا نیروی اجرایی متخصصی برای ساخت این سازه در اختیار شما قرار خواهند داد.

قیمت آلاچیق سیمانی در مقایسه با مدل چوبی!

قطعا اگر بخواهیم هزینه ساخت آلاچیق سیمانی را با احتساب استفاده از مصالح، آهن و … در نظر بگیریم، قیمتی بیشتر از مدل چوبی برای شما خواهد داشت. در صورتی که هزینه مدل چوبی با توجه به زیرسازی و تنها استفاده از چوب پلاست که مناسب ساخت سازه سبک است، بسیار مناسب‌تر از مدل سیمانی خواهد بود. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا بتوانید با تغییر ابعاد و اندازه‌ها و میزان استفاده از پروفیل در ساخت سازه، باعث تغییر یا کاهش هزینه آلاچیق چوبی شوید. 

ایجاد هماهنگی با سایر عناصر در کنار مدل چوبی!

چوب پلاست محصولی چند منظوره است، بنابراین شما به راحتی می‌توانید هماهنگی و یکنواختی خاصی با کاربرد هوشمندانه این محصول هنگام اجرای آلاچیق در کنار دیگر المان‌ها ایجاد نمایید. برای مثال استفاده از مبلمان فضای باز چوبی یکی از عناصر کاربردی درون آلاچیق محسوب می‌شود که فضایی مناسب برای نشستن ساکنین فراهم خواهد کرد. فلاورباکس، نرده چوبی، کفپوش و … از جله المان‌های کاربردی در کنار این سازه هستند؛ بنابراین می‌توانید با کاربرد تنها یک محصول با کیفیت در اجرای چندین المان، فضایی متفاوت و خاص ایجاد نمایید.

قیمت آلاچیق سیمانی در مقایسه با مدل چوبی!

ظاهر آلاچیق سیمانی در مقایسه با مدل چوبی! 

از مزایای دیگر آلاچیق چوبی در مقایسه با آلاچیق سیمانی، می‌توان به ظاهر آن اشاره نمود؛ با توجه به این که همه ما از ابتدا با آلاچیق آن هم از نوع چوبی آشنا بوده‌ایم، بنابراین می‌توان گفت این مدل بیشتر طرفدار دارد. سازه های چوبی همیشه با طبیعت سازگاری بیشتری داشته‌اند و این باعث می‌شود تا مدل چوبی بیشتر مورد توجه باشد. همچنین چوب حس گرم و صمیمی را به ساکنین القا می‌نماید و این خود دلیلی برای ترجیح مدل چوبی این المان در مقایسه با مدل سیمانی آن است.

وزن آلاچیق سیمانی در مقایسه با مدل چوبی!

همانطور که می‌دانید استفاده از آلاچیق این روزها در روف گاردن و محوطه بسیار زیاد شده است؛ بنابراین اگر قصد داشته باشید این سازه را برروی پشت بام اجرا نمایید، بهتر است مدل چوبی را انتخاب کنید. حتما از خود می‌پرسید چرا؟ علت این امر کاملا مشخص است، وزن آلاچیق سیمانی به دلیل استفاده از مصالح و موادی همچون سیمان و آهن بسیار زیاد است؛ در صورتی که مدل چوبی آن با پروفیل چوب پلاست وزنی متناسب داشته و قابل اجرا برروی پشت بام است. اصلا یکی از دلایلی که از آلاچیق چوبی برای روف گاردن استقبال می‌شود، مقایسه وزن آن با سایر مدل‌هاست که باعث می‌شود انتخاب مناسب‌تری برای اجرا و ساخت در بام سبز باشد.

استفاده از سایر متریال‌ها در کنار مدل چوبی!

یکی از ویژگی‌هایی که چوب پلاست دارد استفاده از مصالح و متریال‌های دیگر در کنار این محصول است که به شما این مکان را می‌دهد تا سازه‌ای متفاوت ایجاد نمایید. برای مثال می‌توان ترکیبی از چوب پلاست و شیشه را برای ساخت آلاچیق استفاده کرد. حتی می‌توان از محصولاتی دیگر همچون سمنت برد یا ورق سیمانی در ساخت قسمت‌هایی از آلاچیق چوبی استفاده نمود و طراحی متفاوت ایجاد کرد. این مزیت باعث می‌شود تا سازه شما از لحاظ ظاهری کاملا متفاوت از مدل‌های دیگر باشد؛ حتی می‌توانید طرح‌های مدرن را با بکارگیری محصولات دیگر در کنار چوب پلاست ایجاد نمایید. 

امکان انتخاب رنگ و طرح مورد نظر در مدل چوبی!

اگر شما چوب پلاست را برای ساخت آلاچیق انتخاب نمایید، قطعا دستتان برای انتخاب طرح و رنگ مورد نظر بسیار باز خواهد بود. این محصول دارای سطح مقاطع و طرح‌های متفاوتی بوده که همگی از 6 رنگ متنوع برخوردار هستند. بنابراین می‌توانید سازه را متناسب با سلیقه طراحی نمایید و این خود یک برتری محسوب می‌شود. کاربرد چند رنگ متفاوت از این متریال در کنار هم جلوه‌ای خاص و شیک به سازه چوبی شما خواهد بخشید. 

4/5 - (3 امتیاز)
آلاچیق سیمانی و مقایسه آن با مدل چوبی پرطرفدار!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا