10 وسیله مهم برای دکوراسیون و تزیین بالکن که باید بشناسید!

10 وسیله مهم برای دکوراسیون و تزیین بالکن که باید بشناسید!
فهرست مطالب

بالکن‌ها ارتباط زیبای دنیای بیرون از خانه و درون آن را می‌سازند؛ شاید حتی بتوان آن‌ها را به نوعی حیاط خانه‌های امروزی دانست، در ابعاد کوچکتر اما کارایی‌های مشابه. به همین دلیل هم تزیین بالکن و تبدیل کردن آن به یک محیط زیبا و راحت بسیار مهم است. در این مقاله با وسایلی آشنا می‌شوید که به تزیین تراس خانه‌تان و زیبایی بیشتر آن کمک می‌کنند.

دکوراسیون و تزیین بالکن با صندلی‌های زیبا

بسته به اینکه فضای بالکن‌ خانه‌تان چقدر بزرگ است، می‌توانید برایش یک یا دو صندلی تهیه کنید. دقت داشته باشید قبل از خرید هر وسیله‌ای برای بالکن، به خصوص وسایلی مثل میز و صندلی که ممکن است سنگین باشند، حتما از یک مهندس بخواهید نهایت وزنی را که تراس خانه می‌تواند تحمل کند، برایتان مشخص کند تا بیشتر از وزن آن، داخلش وسیله قرار ندهید. پیشنهاد ما برای انتخاب صندلی بالکن، انتخابی با توجه به موارد زیر است:

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

•تا جایی که امکان دارد به جای مبلمان چوبی، سراغ مبلمان چوب پلاست بروید که نسبت به تغییرات آب و هوایی مقاوت بالایی دارند و بیشتر عمر می‌کنند.

•اگر بودجه‌تان به خرید مبلمان فضای باز نمی‌رسد، می‌توانید از صندلی‌های پلاستیکی سبک استفاده کنید.

•رویه صندلی را با کوسن‌های کوچک و رنگی بپوشانید تا هم زیباتر شود و هم بتوانید راحتتر روی آن بنشینید.

•بعضی دکوراتورها استفاده از صندلی گهواره‌ای را پیشنهاد می‌کنند؛ در صورتی که نرده تراس کوتاه است یا بچه کوچک دارید، به هیچ وجه این مدل را انتخاب نکنید.

فلاور باکس برای دکوراسیون بالکن

برای دکوراسیون بالکن دومین گزینه‌ای که می‌تواند حیاط هوایی کوچکتان را زیباتر کند، استفاده از فلاور باکس چوبی است. بسته به اینکه فضای بالکن خانه‌تان کوچک است یا بزرگ می‌توانید سراغ دو گزینه متفاوت بروید. برای مثال در یک بالکن کوچک استفاده از فلاور باکس‌های عمودی فضای بیشتری برایتان ایجاد می‌کند؛ اما اگر فضای بالکن بزرگ باشد، می‌توانید از فلاور باکس‌های زمینی استفاده کنید و بخشی از این فضای بزرگ را پر کنید.

 

فلاور باکس برای دکوراسیون بالکن

باربیکیو؛ یک انتخاب خوب

این روزها بسیاری از خانواده‌های ایرانی در پشت بام و هم روی تراس خانه‌هایشان باربکیو دارند. داشتن این وسیله باعث می‌شود امکانی برای درست کردن غذاهای خوشمزه داشته باشید؛ آن هم در حالی که در روف گاردن یا روی بالکن ایستاده‌اید و کمی هوا به سرتان می‌خورد و می‌توانید یک پیک نیک کوچک راه بیندازید. استفاده از باربکیو برای بالکن‌های بزرگ با رعایت نکات ایمنی، بسیار توصیه می‌شود؛ چون فضای کافی برای جمع شدن اعضای خانواده در کنار هم و هواخوری را فراهم می‌کند و صمیمیت بیشتری می‌آورد.

میز معمولی یا دیواری؟

بیشتر بالکن‌های خانه‌های امروزی مساحت زیادی ندارند، به همین دلیل هم برای دکور کردنشان باید از قواعد مربوط به دکوراسیون فضای کوچک پیروی کرد. یکی از این قواعد استفاده از میزهای کم‌جا با قابلیت اتصال به دیوار یا نرده است. می‌توانید سفارش ساخت یک میز کوچک فلزی بدهید که مستقیم به نرده فلزی جوش بخورد یا یک میز وود پلاستیک تهیه کنید که به دیوار پیچ شود و پایه نداشته باشد. نبود پایه برای میز، فضای بیشتری به شما می‌دهد و نظم چشمی بهتری هم ایجاد می‌کند.

قفس نه، قفسه بله

از تهیه المان‌هایی مثل قفس که معمولا دیدنشان تاثیر خوبی در روحیه افراد ندارد، خودداری کنید. در عوض برای تزیین بالکن خانه از قفسه‌‌هایی استفاده کنید که سبک هستند و ترجیحا به دیوار فیکس می‌شوند. (فیکس شدن امنیت این وسیله را بالا می‌برد.) این قفسه که بهتر است از چوب پلاست یا پلاستیک تهیه شده باشد، جای خوبی برای قرار دادن وسایل تزیینی و گلدان‌های متعدد است.

گلدان‌های سقفی جذاب

یکی دیگر از وسایلی که به کار تزیین بالکن، به خصوص بالکن‌های کوچک می‌آید، گلدان سقفی است. این گلدان‌ها هم تابع قوانین دکور فضای کوچک هستند و چون فضایی از کف زمین را اشغال نمی‌کنند، می‌توانند هم فضای خوبی برای قرار دادن گل‌ها باشند و هم علاوه بر تزیین بالکن، آن را بزرگتر نشان دهند.

 

دکوراسیون و تزیین بالکن با صندلی‌های زیبا

وسایل گرمایشی لازم است؟

پیشنهاد می‌کنیم برای رعایت مسائل ایمنی وسایل گرمایشی را روی بالکن قرار ندهید. اگر دوست دارید در هوای سرد هم از این فضا استفاده کنید، روی هر صندلی یک پتوی مسافرتی گرم بگذارید تا خودتان و مهمان‌ها بتوانید آن را دورتان بپیچید. بعد با یک فنجان چای گرم از خودتان پذیرایی کنید. پتوهای رنگارنگ مسافرتی به تزیین بالکن هم کمک می‌کنند.

به کفپوش نیازی دارم؟

اگر محوطه تراس یا روف گاردن RoofGardenخانه‌تان طوری است که از بارندگی محفوظ می‌ماند؛ داشتن یک کفپوش برای آن می‌تواند ایده خوبی باشد. می‌توانید یک قالیچه کوچک را که دیگر به درد فضای داخلی منزل نمی‌خورد، برای تزیین بالکن به کار ببرید. استفاده از قالیچه و کفپوش در یک موقعیت دیگر هم به کارتان می‌آید؛ آن هم در شرایطی است که اگر روی بالکن صندلی بگذارید، خانه‌های اطراف به شما مشرف شوند. در چنین شرایطی قرار دادن یک قالیچه کف بالکن، گذاشتن چند کوسن نرم و راحت کف زمین و استفاده از فلاور باکس در لبه تراس، فضایی راحت و اختصاصی به شما می‌دهد که می‌توانید در آن احساس راحت کنید.

کوسن‌های رنگارنگ

کوسن عضو جدانشدنی تزیین بالکن است. کافی است تعدادی کوسن‌ و تشکچه رنگارنگ انتخاب کنید که با تم کلی تراس‌تان هماهنگی داشته باشند. وجود این کوسن‌ها هم برای قرار گرفتن روی صندلی‌ها لازم است و هم برای قرار گرفتن روی قالیچه. بهتر است در فصل‌های سرد سال از کوسن‌هایی به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز استفاده کنید و در کنارشان از کوسن‌های آبی کاربنی و سبز تیره کمک بگیرید. برای فصل‌های گرم سال هم سراغ رنگ‌های خنک بروید.

برای تراس گاردن آماده شوید

اگر مستاجر نیستید یا می‌دانید تا مدت‌ها قرار نیست اسباب کشی کنید، شاید به جای تمام این کارها، راه آسان‌تری در پیش داشته باشید؛ سفارش ساخت تراس گاردن ! بسیاری از شرکت‌های معتبر در زمینه ساخت تراس گاردن تخصص لازم دارند و می‌توانند از فضای کوچک یا بزرگ بالکن شما، یک باغ اختصاصی زیبا خلق کنند که چشم‌تان از دیدنش سیر نشود. می‌توانید با مشورت این شرکت‌ها و آگاهی از نکات مهمی که باید درباره تراس گاردن بدانید، فضای ارتباط دهنده بین خانه و بیرون از آن را به زیباترین شکل ممکن دربیاورید. شرکت چوپکس نه تنها در این زمینه؛ بلکه در زمینه مبلمان چوب پلاست هم شما را به خوبی راهنمایی خواهد کرد.

3.5/5 - (4 امتیاز)
10 وسیله مهم برای دکوراسیون و تزیین بالکن که باید بشناسید!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۴ نظر درباره “10 وسیله مهم برای دکوراسیون و تزیین بالکن که باید بشناسید!
    1. مجموعه چوپکس در سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را شروع نمود و پس از گذشت زمان کوتاهی به دلیل تروبج فرهنگ استفاده این متریال نوین، مجموعه طراحی خود را در سال ۸۵ به این مجموعه افزود. زمان طراحی فضای سبز شما بستگی به متراژ و نیازهای کارفرما دارد ولی به صورت کل طراحی دوبعدی و سپس سه بعدی یک فضای ۲۰۰متری کمتر از یک هفته زمان خواهد برد. شرکت چوپکس به دلیل سیاست کاری تصویب شده که مبنی بر ترویج فرهنگ مصرف پروفیل چوب پلاست است، طراحی فضا، با هزینه ای بسیار اندک انجام میشود.

  1. بازتاب: 9 روش عالی برای دکوراسیون تراس کوچک | چوپکس
  2. بازتاب: توری و دیوار گابیون چیست + 8 روش زیباسازی انواع گابیون | چوپکس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا