راه و روش های ساخت باغچه در فضاهای متفاوت !

راه و روش های ساخت باغچه در فضاهای متفاوت !
فهرست مطالب

چطور باغچه درست کنیم ؟

اکنون که نزدیک فصل بهار است، زمان مناسبی برای باغبانی و درست کردن باغچه خواهد بود. اگر به باغبانی علاقمند هستید، اما به علت نداشتن تجربه در این زمینه منصرف شده‌اید، در این مقاله از چوپکس اولین تولید کننده چوب پلاست با ما همراه باشید. ما هر آنچه باید راجع به درست کردن باغچه و تزئینات آن بدانید را برای شما توضیح می‌دهیم.

این روزها درست کردن باغچه در مکان‌هایی مانند تراس یا پشت بام مرسوم شده است. باغچه پشت بامی یا در تراس به شما این امکان را می‌دهد تا در نزدیک‌ترین محل به مکانی زندگی حتی اگر حیاط نداشته باشید، بتوانید باغچه مورد علاقه‌تان را ایجاد کنید. در اینباره به طور کامل در مطلب چگونه در پشت بام باغچه بسازیم توضیح داده شده است. کمبود فضای سبز در شهرهای شلوغ و نبود محیطی آرامش بخش باعث شده تا بیشتر افراد به کاشت گیاهان سرسبز در آپارتمان بپردازند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بهترین فصول برای درست کردن باغچه بهار و تابستان است. زیرا باغچه و گیاهان تا رسیدن فصل سرد و بارش برف چندین ماه فرصت دارند که در خاک جا گیر شوند. ولی گیاهانی نیز هستند که مختص فصل سرما بوده و می‌توان در فصل پاییز برای کاشت آنها اقدام کرد. با این حال اگر مقصود شما از درست کردن باغچه، داشتن فضایی سبز و دلنشین است می‌توانید با گیاهان سبز و زنده که حتی در فصول سرد هم دوام می‌آورند، به باغبانی بپردازید.

باغچه های زیبا و دلنشین در فضای بزرگ یا کوچک !

باغبانی در فضای بزرگ بسیار لذت بخش است. زیرا می‌توان از عناصر مختلف برای زیباسازی و تزئین محیط استفاده کرد. از جمله نیمکت چوبی و مبلمان فضای باز، میز آتشدان برای فصول سرد، پرگولا مسقف که برای فصل سرد و گرم قابل استفاده می‌باشد، فلاورباکس چوبی، دیوار سبز، نرده چوبی و عناصر متنوع دیگر.

چطور باغچه درست کنیم ؟

ما برای درست کردن یک باغچه زیبا حتما به فضای زیاد احتیاج نداریم. تصور بیشتر افراد این است که در فضای کوچک و آپارتمانی امکان این کار نیست. اما تزیین باغچه‌های کوچک خانگی می‌تواند بسیار هیجان انگیز و متفاوت باشد. همچنین امکان رسیدگی و مراقبت از این باغچه‌ها نیز راحت‌تر است. در این باغچه‌ها می‌توان از المان‌هایی مانند: نرده فلاور باکس، گلدان‌های دیواری و دیوار سبز استفاده کرد.
شما می‌توانید برای اجرای این عناصر از محصولات نوین و کاربردی مثل پروفیل چوب پلاست استفاده کنید. چند منظوره بودن این متریال به شما امکان ایجاد محیطی یکپارچه را خواهد داد. بنابراین می‌توانید در فضای هرچند کوچک یا بزرگ با کاربرد دو یا چند عنصر قابل اجرا با چوب پلاست در محیط باغچه هارمونی شیک و ساده بوجود آورید.

انتخاب گیاه مناسب برای باغچه !

بسیار مهم است گیاهانی را انتخاب کنید که با شرایط آب و هوایی محل زندگیتان سازگار باشند. به این صورت گیاه بهتر عمل آمده و رشد آن بهتر و سریع‌تر خواهد شد. سعی کنید از گیاهانی که نیاز به توجه و رسیدگی خیلی زیادی دارند و همچنین کمیاب و نادر هستند نیز استفاده نکنید. به فضا توجه کنید. از گل و گیاه‌های بزرگ برای فضاهای کوچک استفاده نکنید. زیرا گیاه برای رشد نیاز به فضا دارد.

اما می‌توانید از فلاورباکس چوبی قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست برای این منظور استفاده کنید. این گلدان‌ها با ابعاد و اعماق متفاوت ساخته می‌شوند و حتی امکان کاشت درخچه‌های تزئینی را برای شما فراهم خواهند کرد. ضمن اینکه طرح چوبی این گلدان‌ها در کنار فضای سبز بسیار آرامش بخش است. قبل از انتخاب گل و گیاه راجع به آن به طور دقیق تحقیق کنید تا بتوانید بستر مورد نظر را برای رشد آن فراهم کنید.

مکان مورد نظر برای ساخت باغچه !

گل و گیاه و سبزیجات برای رشد به تقریبا 6 تا 8 ساعت نور و آفتاب کامل نیاز دارند. بنابراین مکان مورد نظر باید یک روز تحت نظارت کامل شما باشد. اما اگر نور دریافتی کمی کمتر از 6 تا 8 ساعت بود زیاد نگران نباشید. اغلب گیاهان می‌توانند در نور کمتر نیز رشد کنند. همچنین مهم است مکانی که انتخاب می‌کنید در دسترس و جلوی دید شما باشد. به این صورت امکان نادیده گرفتن آنها کم است.
با این حال هستند گیاهانی که در هر شرایطی به آسانی رشد خواهند کرد. این بستگی به سلیقه شما دارد. عموما باغچه حیاط از نور خوبی برخوردار است. اما اگر قصد ساختن باغچه در تراس یا پشت بام را دارید، این مکان‌ها نز از نور مورد نیاز بری پرورش گل‌های تزئینی و گیاهان متنوع برخوردار هستند.

ایده های تزئین باغچه !

خوشبختانه امروزه برای زیبا سازی فضاهای بزرگ و کوچک ایده و راه حل‌های زیادی وجود دارد. یکی از بهترین ایده‌ها می‌تواند استفاده از عناصر قابل اجرا با محصولات چوپکس ‌باشد. شما می‌توانید این عناصر را در طرح‌ها و تنوع‌های زیاد سفارش دهید و خیالتان راحت باشد که بهترین انتخاب را کرده‌اید. برای آشنایی بیشتر در ادامه به چند نمونه از این المان‌ها اشاره کرده‌ایم.

ایده های تزئین باغچه !

کاربرد نرده چوبی در ساخت باغچه !

شاید نرده یکی از اصلی‌ترین عناصر کاربردی در باغچه به شمار آید. نرده چوبی اجرا شده با پروفیل چوب پلاست، علاوه‌بر زیبایی محیط باغچه، امکان مرزبندی مناسب را برای شما فراهم خواهد کرد. این المان در طرح‌های متنوعی ساخته خواهد شد و می‌توانید دور تا دور باغچه را با آن حصارکشی نمایید. پرچین چوبی نیز گزینه‌ای مناسب برای باغچه خواهد بود.

کاربرد نیمکت چوبی در ساخت باغچه !

انتخاب نیمکت‌ها و مبلمان چوبی مناسب فضای باز بسیار مهم هستند. زیرا قرار است به طور دائم در محیط باز و مجاورت با هوای آزاد قرار گیرند. همچنین در شرایط آب و هوایی مختلف قرار می‌گیرند و باید در برابر عوامل فیزیک- محیطی مقاوم و ضد آب باشند.

کاربرد پرگولا مسقف در ساخت باغچه !

پرگولا یک سازه کاربردی و قابل اجرا در فضای باز می‌باشد که در برابر باران وبرف و همچنین آفتاب و گرما می‌تواند محافظ خوبی باشد. شما می‌توانید از پرگولا مسقف یا همان سایبان در حیاط، باغچه و روف گاردن استفاده کنید. همچنین می‌توانید این سازه را با گل‌های تزئینی پیچک در فصل تابستان به فضایی خنک و دوستداشتنی برای استراحت در باغچه تزئین کنید.

کاربرد فلاورباکس در ساخت باغچه !

برای یک ایده جذاب و زیبا می‌توان به فلاورباکس‌ها اشاره کرد. این المان را می‌توان در فضای بزرگ و همچنین در فضای آپارتمانی و حتی تراس و روف گاردن به راحتی استفاده کرد. فلاورباکس‌ها برای پرورش انواع گل و گیاه‌های زینتی و همچنین سبزیجات مناسب هستند. این المان قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست همانطور که پیشتر اشاره شد، گزینه‌ای مناسب بوده که در ابعاد و اعماق مورد نظر ساخته خواهد شد.

Rate this post
راه و روش های ساخت باغچه در فضاهای متفاوت !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا