نما های ساختمان با کامپوزیت سبک اما مقاوم !

نما های ساختمان با کامپوزیت سبک اما مقاوم !
فهرست مطالب

امروزه توجه به نما های ساختمان چه مسکونی یا تجاری و … از اهمیت بالایی برخوردار است. این که شما بتوانید مصالحی را برای این منظور انتخاب نمایید که علاوه‌بر زیبایی ظاهری از ویژگی های نمای مدرن نیز برخوردار باشد، نیاز به تحقیق و بررسی دارد. ظهور مصالح نوین و کاربردی همچون چوب پلاست که نه تنها از لحاظ ظاهری که از لحاظ کیفی در سطح بالایی از استاندارد جهانی قرار دارند، می‌تواند برای کسانی که به نما چوبی علاقمند هستند، انتخابی مناسب باشد.
عوامل فیزیکی- محیطی همیشه تهدیدی جدی برای تمامی نماهای ساختمان به شمار می‌آیند. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی به این مهم دقت نموده و سعی کنید متریالی که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است انتخاب نمایید. در کنار آن نیز به ظاهر و زیبایی شناسی نیز دقت کنید.

معرفی محصولی مقاوم برای نما های ساختمان !

بسیاری از انواع مصالحی که برای ارزانترین نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، می‌توانند گزینه‌ای از یک روش موثر محافظت از بنا در برابر عوامل فیزیکی- محیطی به خصوص باران باشند. اما معماران باید هنگام انتخاب این ماده عوامل تعیین کننده مختلفی از جمله: زیبایی شناسی مورد نظر، مقاومت در برابر آتش، دوام، الزامات نصب، حفظ مادام العمر و ذخایر پروژه را در نظر بگیرند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

اخیراً محصولات متفاوتی برای مقاصد ضد آب و باران در نظر گرفته می‌شود. اما وجود مواد اکسترود شده مانند کامپوزیت چوب پلاستیک یا چوب پلاست بازی را تغییر می‌دهد! امروزه کامپوزیت‌های اکسترود شده هم برای کاربردهای بارانی و هم برای سایر کاربردهای بیرونی مانند: وزن سبک، بادوام و غیر قابل اشتعال بهترین مورد محسوب می‌شوند. این محصول نوین سپری در برابر باران، برف و یخ بوده و از نشت هر گونه رطوبت مضر از سطح دیوارهای ساختمان جلوگیری می‌کند. 

معرفی محصولی مقاوم برای نما های ساختمان !

یکی از اصلی‌ترین مزایای پروفیل چوب پلاستیک در کاربرد برای نمای ساختمان، روش نصب خشک آن است. نما خشک این روزها یکی از پرطرفدارترین روش‌های نصب بوده که برای اجرای محصولات کامپوزیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین دیگر نیازی به مصالح سنتی و نصب قدیمی نیازی نیست و می‌توان در کمترین زمان ممکن و توسط افراد متخصص در این زمینه نمای مورد علاقه را بر روی انواع ساختمان‌ها اجرا کرد.

نما های ساختمان و خصوصیاتی که باید داشته باشند !

مصالح مناسب نمای ساختمان به اضافه ضد آب بودن، می‌توانند به محافظت از سازه در برابر: باد، طوفان و هر گونه شرایط جوی شدید کمک کنند. همچنین به عنوان بخشی از یک سیستم برای جلوگیری از نفوذ آب و مهم‌ترین نیاز برای دفع آب هستند. با این حال، آنها همچنین نیاز به دوام کافی برای مقاومت در برابر سایر نیروهای محیطی مانند: باد و طوفان، اشعه نور خورشید و گرما و سرمای بیش از حد دارند. در مبحث زیباترین نمای ساختمان راجع به کاربرد عناصر متنوع در نما توضیحاتی داده‌ایم.

چوب پلاست از طریق قوطی کشی یا آهن کشی بر روی دیوار اصلی ثابت می‌شود. بنابراین دارای فضایی ما بین دیوار و نما است. این فضا به عنوان مویرگی عمل می‌کند که مسیری را برای خروج رطوبت از پوشش ساختمان فراهم می‌کند. این رویکرد نه تنها دوام و انعطاف پذیری سازه را افزایش می‌دهد، بلکه سرزندگی و رفاه را نیز به ساکنان می‌بخشد.
اگر پروفیل چوب پلاست را برای اجرای نما های ساختمان انتخاب کنید، مزیت اصلی این است که باعث خشک ماندن دیواره اصلی می‌شود. از مزایای بلند مدت مدیریت رطوبت در نمای ساختمان می‌توان به طول عمر بنا اشاره کرد. بنابراین اطمینان خواهید داشت که با گذشت سال‌ها نمای بنا شکل ظاهری اولیه را به بهترین نحو حفظ خواهد کرد.

نما های ساختمان و خصوصیاتی که باید داشته باشند !

هدف از انتخاب محصول ضد آب در نما های ساختمان !

هدف از پوشش و نمای ضد آب نه تنها محدود کردن نفوذ رطوبت به پوشش ساختمان یا نما ویلا بوده، بلکه ایجاد یک نقطه میانی داخلی برای روان شدن آب و کم آبی در صورت نفوذ آب به سازه است. یک نماپوش ضد آب می‌تواند: آب را منحرف کند، رطوبت را از بین ببرد، هر آبی را که به روکش فلزی نفوذ کرده است خشک کند و به طور موثری بادوام خواهد بود تا در طول زمان بدون خراب شدن اجزا مقاومت کند. مانند هر روکش خارجی، محصول مورد نظر باید بتواند در برابر: بادهای شدید، باران و تگرگ ناشی از باد و حتی وزش زباله‌های باد مقاومت کند. این ماده باید قوی باشد تا بتواند با تغییرات دما بدون از دست دادن مقاومت با هر گونه عوامل فیزیکی- محیطی مقابله کند.

روکش خارجی به طور تصاعدی به سمت زیبایی شناسی سازه پیشرفت می‌کند. بنابراین، مواد ضد آب باید به طور ایده‌آل نقش خود را ایفا کنند، اما در مورد تن، الگو و صافی سطح نیز جایگزین‌های متفاوتی داشته باشند. چوب پلاست از تراشه‌های چوب طبیعی و پلاستیک و دیگر افزودنی‌های ساخته شده است. به همین علت دارای ظاهری شبیه به چوب طبیعی است که با بسیاری از سبک‌های معماری سازگار است. در کنار دیگر محصولات جلوه‌ای ویژه داشته و می‌توانید نمای منحصر بفرد را با این متریال اجرا کنید.

محصولی بدون نیاز به ترمیم یا نگهداری در نما های ساختمان !

اجرای چوب پلاست در نما های ساختمان مزایای بسیاری دارد که به اصلی‌ترین آنها اشاره شد. با این حال یکی دیگر از خصوصیات این محصول در کاربرد برای نما ساختمان، بدون نیاز بودن آن به ترمیم و نگهداری است. به این معنا که بعد از اولین نصب و اجرا پس از گذشت مدتی طولانی نیازی به ترمیم نخواهید داشت و علت این امر مقاومت و استحکام بالای این متریال است. این امر همچنین در کاهش هزینه‌های مرتبط با نمای ساختمان نیز بسیار موثر خواهد بود. زیرا این اطمینان وجود دارد که محصول کاربردی در برابر هرگونه آسیبی بسیار مقاوم است. 

Rate this post
نما های ساختمان با کامپوزیت سبک اما مقاوم !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا