تفاوت کفپوش چوبی (wpc) و کفپوش پی وی سی (pvc)

تفاوت کفپوش چوبی (wpc) و کفپوش پی وی سی (pvc)
فهرست مطالب

تفاوت کفپوش چوب پلاست WPC و کفپوش پی وی سی PVC

صفحه‌های فوم PVC و کفپوش چوبی شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی با هم ندارند. هر دوی آن‌ها از پلاستیک به عنوان یک ماده مصنوعی تشکیل شده‌اند. همانطور که پیداست، از PVC یا پلی وینیل کلراید در ساخت صفحه‌های فوم یا کفپوش پی وی سی PVC استفاده می‌شود. از طرف دیگر، صفحه‌های کامپوزیت حاوی انواع مختلف پلاستیک (ممکن است شامل پلی اتیلن یا پلی پروپیلن باشند) و همچنین پودر چوب یا آرد بامبو می‌باشند. صفحه‌های کامپوزیتی حاوی پودر چوب هستند (برای مثال کفپوش چوبی) با عنوان صفحه‌های کامپوزیت WPC یا Wood Plastic Composite (پروفیل چوب پلاست) شناخته می‌شوند. در اینجا تفاوت‌هایی که در صفحه‌های کامپوزیت PVC و صفحه‌های چوب پلاست WPC وجود دارد را به طور مختصر بیان خواهیم کرد.

بسط / گسترش خطی کفپوش چوبی و کفپوش پی وی سی PVC

صفحه فوم PVC حاوی هیچ افزودنی‌ای نیست که بتواند به آن کمک کند تا مانع از گسترش خطی صفحه و مولکول‌های زیرین، هنگام اعمال گرما در صفحه شود. از این‌رو مولکول‌های زنجیره‌ای بلند هر زمان که گرما بر آنها تأثیر بگذارد، خود را گسترش می‌دهند. انبساط می‌تواند قابل توجه باشد و ممکن است استفاده از صفحه‌ها را خطرناک کند. از طرفی پروفیل چوب پلاست از تراشه‌های چوبی به همراه پلاستیک تشکیل شده‌اند و مواد افزودنی خاصی دارند که از انبساط جلوگیری می‌کنند. از این‌رو آنها حتی در صورت وجود گرما و حرارت برای فواصل زمانی طولانی، طول و ساختار خود را حفظ می‌کنند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

سهولت نصب و استفاده در کفپوش چوبی و کفپوش پی وی سی

مواد کفپوش چوب پلاست یا کفپوش چوبی انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می‌دهد و می‌تواند به راحتی خم شود، جهت گیرد و همچنین شکاف بخورد، به طوری که به طور خاص متناسب با هر فضایی باشد. از طرف دیگر، شما نمی‌توانید لبه‌های صفحه PVC را جهت دهید و حتی برای انجام هر نوع اصلاح، نیاز به ابزارهای بیشتری دارید. از این‌رو اگر می‌خواهید صفحه را با فضای موجود کاملاً متناسب سازید، باید پروفیل‌های چوب پلاست را در اولویت قرار دهید.

مزایای کفپوش چوبی در برابر کفپوش پی وی سی

ظاهر و زیبایی شناسی کفپوش چوبی و کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی PVC یکنواختی مصنوعی را به نمایش می‌گذارند و از نظر زیبایی و ظاهری کمتر جذاب هستند. از آنجا که کامپوزیت‌های چوب پلاست دارای پودر چوبی هستند و تراشه‌های چوبی واقعی دارند، شباهت بالایی به چوب طبیعی خواهند داشت و رنگ‌های طبیعی و معتبرتری را به نمایش می‌گذارند که چشم نوازتر است. صفحات و کفپوش کامپوزیت، از منطر زیبایی، هر فضایی را بهبود می‌بخشند و حس گرم و صکیکیت را به افراد القا می‌کنند؛ در مقاله چه کفپوشی برای منزل مناسب تر است در این مورد به طور کامل صحبت کرده‌ایم.

مقاومت در برابر آب و رطوبت در کفپوش چوبی و کفپوش پی وی سی

پروفیل چوب پلاست و همچنین صفحه‌های PVC مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت و آب دارند. از آنجا که کامپوزیت چوب پلاست همچنین می‌تواند در برابر تغییرات دما بهتر مقاومت کند و با تغییر در کوچک و منقبض نمی‌شوند، در شرایط رطوبت حتی از صفحه‌های PVC نیز بهتر هستند.

مقاومت در برابر لغزش در کفپوش چوبی و کفپوش پی وی سی

صفحه های چوب پلاست به دلیل وجود تراشه‌های چوبی در مرحله تولید، در برابر لغزش مقاومت بهتری دارند. اگر کفپوش شما در منطقه بارانی یا در معرض آب قرار دارد، بهتر است از کفپوش چوبی (چوب پلاست) استفاده کنید، زیرا خطر لیز خوردن، حادثه و زمین خوردن را کاهش می‌دهد.

پروفیل چوب پلاست در مقایسه با صفحه‌های PVC چندین مزیت را ارائه می‌دهند. تفاوت بین دو نوع صفحه به دلیل ترکیب سطح مولکولی مختلف صفحه‌ها به وجود می‌آید. صفحه‌های چوب پلاست تحت تصفیه بیشتر قرار می‌گیرند و همچنین مواد افزودنی لازم برای مفیدتر شدن، کارآیی آنها را بیشتر خواهد کرد.

 

چوب پلاست چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (3 امتیاز)
تفاوت کفپوش چوبی (wpc) و کفپوش پی وی سی (pvc)

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا