سازه های چوبی و متریالی مدرن برای اجرای آنها!

سازه های چوبی و متریالی مدرن برای اجرای آنها!
فهرست مطالب

سازه های چوبی و متریالی مدرن برای اجرای آنها!

سازه های چوبی از سالیان دور در صنعت ساخت و ساز بسیار مورد توجه بوده‌اند و حتی وجود مصالح ساختمانی جدید نیز، باعث کاهش محبوبیت چوب و کاربرد آن در زمینه‌های متعدد نشده است. به همین علت در سال‌های اخیر ساخت و تولید متریال‌هایی نوین همچون: چوب پلاست، ترمووود، چوب مصنوعی و … جایگزینی مناسب برای چوب طبیعی شد. به این صورت نه تنها از آسیب به طبیعت جلوگیری شد که محصولی مقاوم‌تر و به نسبت مستحکم‌تر از چوب بدست آمد که مزایای بسیاری به همراه داشت.

چوب پلاست از آن دست محصولاتی است که از لحاظ شکل ظاهری شباهت بالایی به چوب طبیعی دارد و می‌توان گفت این متریال به دلیل برخورداری از مواد مرغوب در مراحل تولید، بسیار مستحکم و مقاوم است. اما آیا امکان ساخت و اجرای سازه های چوبی با پروفیل چوب پلاستیک امکان پذیر است ؟ در این مقاله سعی داریم شما را با سازه های چوبی پرکاربردی که در روف گاردن و محوطه سازی با چوب پلاست اجرا می‌شود، آشنا کنیم.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

معرفی سازه های چوبی پرکاربرد قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست!

یکی از کاربردهای متنوع پروفیل چوب پلاست ساخت و اجرای سازه های چوبی متعدد در بازسازی پشت بام و همچنین فضاسازی محوطه است. ضمن این که بیشتر سازه های چوبی نه تنها در بام سبز کاربرد دارد که در طراحی و اجرای محوطه باغ، ویلا، حیاط آپارتمان یا منزل می‌توان از این المان‌ها استفاده کرد.

سازه های چوبی مدرن که می‌توان با چوب پلاست ساخت!

هنگامی که تصمیم به بازسازی پشت بام می‌گیرید و می‌خواهید از فضای غیر قابل استفاده آن به بهترین شکل ممکن بهرمند شوید، باید توجه کنید که ساختمان کشش و تحمل وزن سازه‌هایی که قرار است برروی آن اجرا شود را دارد یا خیر. چوب پلاست به عنوان سازه سبک پشت بام این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید سازه های چوبی مدرنی همچون: آلاچیق، پرگولا، فلاورباکس، مبلمان فضای باز، کفپوش و … را در روف گاردن داشته باشید.

آلاچیق سازه چوبی پرکاربرد در روف گاردن

آلاچیق چوب پلاست از انواع سازه های چوبی بوده که همچون سایر المان‌ها توسط نیروی متخصص طراحی و اجرا می‌شود. این سازه به شما امکان برخورداری از فضایی خصوصی را در نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی را خواهد داد.

 

سازه های چوبی مدرن که می‌توان با چوب پلاست ساخت!

پرگولا سازه چوبی ساده و شیک

اگر تنها به یک سایبان نیاز دارید که در عین سادگی، مکانی برای گذراندن اوقات فراقت شما باشد، بهتر است پرگولا را انتخاب کنید. پرگولا یا همان سایبان گزینه‌ای مناسب برای رفع خستگی بوده و حتی می‌توانید با پرورش گل‌های پیچک و رونده فضای سبز و دوستداشتنی ایجاد کنید.

مبلمان فضای باز

مبلمان فضای باز از المان‌های اصلی بوده که در محوطه سازی و هم روف گاردن بسیار پرکاربرد است. این سازه چوبی را می‌توانید با چوب پلاست اجرا کنید و فضایی مناسب برای نشستن و استراحت ایجاد کنید.

کفپوش چوبی

اگر تصمیم دارید کفپوش پشت بام یا کفپوش حیاط را تغییر دهید، پیشنها ما به شما استفاده از چوب پلاست است. کفپوش چوب پلاست در روف گاردن و محوطه سازی المانی اصلی به شمار می‌آید که سطح را به خوبی پوشانده و فضایی یکدست و مرتب برای اجرای سایر المان‌ها به شما می‌دهد. بنابراین می‌توانید با اجرای اصولی کفپوش چوبی فضایی متفاوت خلق کنید. ضمن این که باید به این نکته اشاره شود که این سازه برروی بستر اصلی یعنی عایق، ایزوگام و … اجرا می‌شود.

نرده چوبی

نرده چوبی یکی از المان‌هاییست که اگر چه زیاد به آن توجهی نمی‌شود، اما با کاربرد آن در محیط، فضایی متفاوت ایجاد می‌شود. در روف گاردن می‌توان از این المان به عنوان جانپناه و همچنین پرچین برای ممانعت از دید استفاده کرد. در محوطه سازی نیز بسیار پرکاربرد بوده و می‌توان از این المان جهت حصارکشی باغ، باغچه و سایر موارد استفاده کرد که خوشبختانه با چوب پلاست اجرا می‌شود.

موارد اشاره شده در بالا سازه های چوبی پرکاربرد در محوطه سازی و روف گاردن هستند که می‌توان در کمترین زمان ممکن توسط تیم حرفه‌ای آنها را اجرا کرد. 

سازه های چوبی کوچک که با چوب پلاست اجرا می‌شوند، کدامند؟

سازه های چوبی کوچک که با چوب پلاست اجرا می‌شوند، کدامند؟

فلاورباکس چوبی

فلاورباکس چوب پلاست نه تنها در کنار فضای سبز خود را به بهترین شکل نشان می‌دهد که قابل اجرا در ابعاد و اندازه‌های متنوع بوده و می‌توان انواع درخت، درختچه و گل‌های زینتی را برای تزئین پشت بام یا محوطه درون آن پرورش داد.

نیمکت چوبی

نیمکت چوبی را می‌توان جزئی از مبلمان فضای باز محسوب کرد، اما با توجه به این که این سازه به صورت تکی نیز کاربرد دارد، بنابراین از سازه های چوبی کوچک نیز خواهد بود که علاوه‌بر روف گاردن و محوطه سازی در منزل یا محل کار نیز کاربرد دارد.

میز آتشدان

میز آتشدان نیز یکی از سازه های چوبی بوده که در ابعاد کوچک ساخته می‌شود؛ این المان بیشتر در شب‌های سرد کاربرد داشته و محیط را گرم و صمیمی خواهد کرد.

مزایا و معایب سازه های چوبی که با این متریال اجرا می‌شوند!

مزایای سازه های چوبی در صورتی که با پروفیل چوب پلاست اجرا شوند، در مقایسه با چوب طبیعی یا ترمووود بسیار زیاد بوده و می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چند منظوره
  • طول عمر بالا
  • رنگبندی متنوع
  • مقرون به صرفه
  • شباهت بالا به چوب
  • مقاوم در برابر حریق
  • مقاوم در برابر آفات و حشرات
  • مقاوم در برابر رطوبت و نفوذ آب
  • مقاوم در برابر عوامل فیزیکی- محیطی

بنابراین می‌توان به راحتی این محصول را جایگزینی مناسب برای چوب طبیعی در ساخت و ساز قرار داد. با این حال برای طراحی و اجرای المان‌های متعدد با چوب پلاست، باید از نیروهای متخصص و متعهدی که در این زمینه فعال هستند کمک گرفت. 

 

چوب پلاست چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

3.2/5 - (4 امتیاز)
سازه های چوبی و متریالی مدرن برای اجرای آنها!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا