طراحی بالکن آپارتمان با چند ایده جذاب !

طراحی بالکن آپارتمان با چند ایده جذاب !
فهرست مطالب

برای اینکه بتوانید از فضای بالکن به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و آن را از حالت انباری یا محلی برای قرار دادن وسایل اضافه خارج کنید، نیاز به ایده و راهکار دارید. از دیرباز به بالکن آپارتمان توجه خاصی نمی‌شد و بعضا فضای خالی بود. اما این روزها وجود یک بالکن سبز و زنده در آپارتمان، داشته‌ای بزرگ است که به شما این امکان را می‌دهد تا محیطی هرچند کوچک، برای سپری کردن زمان داشته باشید. دکوراسیون بالکن روشی برای استفاده بهینه از کوچک‌ترین فضای موجود در آپارتمان بوده که امروزه مورد توجه مالکان واقع شده است.

شاید ایده‌های فراوانی برای طراحی بالکن آپارتمان داشته باشید، اما قبل از هر اقدامی باید به مواردی دقت کنید که قطعا تاثیر مستقیم در اجرایی کردن ایده‌هایتان خواهد داشت. فضای بالکن به طور دائم در مجاورت هوای باز قرار دارد. همین یکی از اصلی‌ترین نکات بوده که قبل از طراحی این محیط باید به آن دقت کنید. بنابراین بهتر است از محصولاتی که از دوام بالایی برخوردار هستند و مناسب فضای باز تولید می‌شوند، برای طراحی یا دکوراسیون استفاده کنید. سرما یا گرما، بارش باران یا تابش متداوم نور خورشید، همه و همه مواردیست که دقت به آنها باعث می‌شود تا بتوانید بالکن را متناسب با هر فصلی مورد استفاده قرار دهید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بالکن آپارتمان را چگونه طراحی کنیم ؟

بالکن آپارتمان را چگونه طراحی کنیم ؟

اولین قدم در طراحی بالکن آپارتمان انتخاب محصولی مناسب فضای باز است. چرا که بالکن نوعی فضای باز محسوب می‌شود و خارج از ساختمان اصلی قرار دارد. این روزها محصولات متنوعی با ادعای اینکه مناسب فضای باز هستند به بازار عرضه شده است. اما اینکه آیا محصول واقعا برای طراحی بالکن آپارتمان گزینه‌ای قابل قبول است، جای تفکر دارد. یکی از متریال‌هایی که قطعا به تازگی نام آن را شنیده‌اید، چوب پلاست چوپکس بوده که در هر محیط بیرونی کاربرد دارد.

برای اینکه بتوانید بالکن آپارتمان را با این محصول طراحی کنید، ایده‌های بی‌شماری وجود دارد. علت این امر چند کاربره بودن چوب پلاستیک است. به این معنا که شما می‌توانید 0 تا 100 بالکن را با این محصول از کف تا سقف و دیوار حتی مبلمان، فلاورباکس یا گلدان را اجرا کنید. انتخاب با شماست که ترجیح دهید کدام عنصر برای کاربرد در بالکن بیشتر به کارتان می‌آید.

شاید تغییر بالکن برای شما تنها به یک کفپوش یا تایل چوبی ختم شود که البته با چوب پلاست قابل اجراست. شاید هم تصمیم داشته باشید علاوه‌بر کف سازی بالکن، نقاط دیگر را همچون: حفاظ، حریم خصوصی، نیمکت یا … را در بالکن داشته باشید. اگر هم به فضای سبز و گل‌های زینتی علاقمند هستید، قطعا برخورداری از فلاورباکس چوبی انتخابی ایده‌آل برای شما خواهد بود.

کف بالکن آپارتمان را زیباسازی کنید !

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، کفپوش چوبی بالکن گزینه‌ای مناسب برای شماست. این نوع کفپوش از دوام بالایی برخوردار بوده در صورت تردد یا عوامل تهدید کننده که باعث آسیب به چوب طبیعی می‌شود بسیار مقاوم است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر بالکن متراژ بالایی دارد، بهتر است از کفپوش چوب پلاست برای کف سازی آن استفاده کنید. اما اگر متراژ بالکن پایین است، قطعا تایل چوبی انتخابی مناسب‌تر است. زیرا خود شما نیز می‌توانید آن را به راحتی نصب و اجرا کنید.

کف بالکن آپارتمان را زیباسازی کنید !

بالکن آپارتمان را به گلخانه تبدیل کنید !

فقط کافیست تا در بخش‌هایی از بالکن فلاورباکس چوبی قرار دهید و شروع به کاشتن گل و گیاهان مورد علاقه‌تان کنید. این کمترین کاریست که می‌توان برای تغییر و دکوراسیون این محیط انجام دهید. اما چه بهتر که از گلدانی با دوام برای این منظور استفاده کنید. فلاورباکسی که با آبیاری زیاد آسیب ندیده و پوسیده یا ترک خورده نشود و بتوان سالیان از آن استفاده کرد. ضمن اینگه فلاورباکس چوب پلاست با ظاهری چوبی مانند در کنار فضای سبز واقعا زیبا و متفاوت جلوه خواهد کرد.

از مبلمان در بالکن آپارتمان استفاده کنید !

همانطور که گفتیم چوب پلاست قابلیت اجرا از 0 تا 100 را در بالکن به شما خواهد داد. از مواردی که بسیار کاربردی و ضروری بوده و این روزها نیز مورد توجه مالکان است. مبلمانی بوده که در بالکن آپارتمان برای نشستن و استراحت مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید تنها یک نیمکت چوبی داشته باشید یا با توجه به متراژ از مبلمان چوبی فضای باز استفاده کنید. این بستگی به سلیقه شما و همینطور متراژی که در اختیار دارید، خواهد داشت. خوشبختانه چوب پلاست در این مورد نیز بسیار کاربردیست.

دیوار بالکن آپارتمان را طراحی کنید !

برای داشتن فضایی گرم و صمیمی، دکوراسیون چوبی همیشه بهترین انتخاب است. زیرا چوب باعث می‌شود حس صمیمیت خاصی به افراد منتقل شود. به همین علت کاربرد چوب پلاست به عنوان اصلی‌ترین متریال چه برای طراحی دیوار یا دیگر عناصر انتخاب مناسبی خواهد بود. می‌توان دیوار بالکن آپارتمان را با این محصول طراحی کنید. دیوار چوبی قابل اجرا با چوب پلاست به دلیل مقاومت بالایی که دارد، نه تنها محیط را زیبا می‌کند که از ساختمان نیز محافظت خواهد کرد.

دیوار بالکن آپارتمان را طراحی کنید !

سقف بالکن آپارتمان را کاذب کنید !

برای اینکه بتوانید هر محیطی را یکدست کنید تنها کافیست که عناصر اصلی را با یک محصول طراحی کنید. خوشبختانه چوب پلاست این اجازه را به شما می‌دهد تا بتوانید طراحی فوق حرفه‌ای حتی در کوچک‌ترین فضا داشته باشید. اگر کفپوش اجرا می‌کنید، می‌توانید سقف کاذب چوبی نیز اجرا کنید. این سقف علاوه‌بر زیبا سازی محیط بالکن، فضا را در کنار دیگر عناصر یکپارچه خواهد کرد. ضمن اینکه به بهترین شکل می‌تواند تاسیسات یا لوله کشی و ایرادات سقف اصلی را بپوشاند.

بالکن آپارتمان را با محافظ بپوشانید !

اگر می‌خواهید ساختمان‌های دیگر به بالکن شما دید نداشته باشند، می‌توانید با چوب پلاست علاوه‌بر نرده چوبی بالکن که به عنوان حفاظ اصلی برای نرده بالکن استفاده می‌شود، می‌توان از حفاظ سراسری برای پوشاندن این محیط استفاده کرد. حتی می‌توان چوب پلاست را برای ایجاد حریم خصوصی به صورت لوور در قسمت باز بالکن اجرا کرد. هم زیبایی دو چندان دارد و هم به خوبی دید سایرین را محدود خواهد کرد.

تمامی موارد ذکر شده در این مطلب هم به صورت کامل و یا تکی قابل اجراست. بالکن آپارتمان تنها با کاربردی یکی از عناصر یا بیشتر، می‌تواند به محیطی دوستداشتنی و قابل استفاده برای تمامی ساکنین تبدیل شود. حتی اجرای کفپوش به تنهایی می‌تواند به شما انگیزه لازم برای استفاده بهینه از بالکن را بدهد. بنابراین انتخاب با شماست که تصمیم بگیرید این محیط را به تراس سبز تبدیل کنید یا از آن به عنوان فضایی غیر قابل استفاده، بهره برید.

3.9/5 - (10 امتیاز)
طراحی بالکن آپارتمان با چند ایده جذاب !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا