زیباترین محوطه سازی ها چه ویژگی دارند ؟

زیباترین محوطه سازی ها چه ویژگی دارند ؟
فهرست مطالب

محوطه سازی تعدادی از عناصر را توصیف می‌کند که می‌توانند برای ایجاد یک محیط آرامش بخش به یکدیگر گره بخورند. در سطح پایه، محوطه سازی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: دسته اول عناصر زنده مانند: گل‌ها، درختچه‌ها، درختان و موارد دیگر را توصیف می‌کند که زیباترین محوطه سازی ها را بوجود می‌آورد. در حالی که دسته دوم ایجاد مسیرهای پیاده‌روی، فضای باز صخره‌ای، پاسیو و موارد مشابه را پوشش می‌دهد. در بخش دوم کاربرد محصولات نوین و چند منظوره همچون چوب پلاست نقش مهمی در ایجاد هماهنگی و یکپارچگی محیط ایفا خواهد کرد.

بهترین طراحی‌های محوطه سازی تعادلی بین دسته اول و دوم است. باهوش‌ترین صاحبان خانه با ترکیب ایده‌های ارزان قیمت محوطه سازی تعادلی بین هزینه و تاثیر پیدا می‌کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه با محوطه سازی این است که قبل از هر اقدامی محصول مناسب را یافته و بررسی نمایید. زیرا قرار است سال‌ها از این محیط استفاده کنید و کاربرد متریالی مقاوم برای فضای باز قطعا حرف اول را می‌زند. این امر در روف یا همان بام سبز نیز صادق است.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

در سطح استاندارد، لنداسکیپ شامل: طراحی حرفه‌ای، درجه‌بندی، گیاهان و ساخت عناصری مانند: آلاچیق یا پرگولا، مبلمان فضای باز و … می‌شود. بنابراین با توجه به انتخاب شما هزینه‌ها متغیر خواهد بود و امکان کاهش آن با حذف برخی عناصر امکان پذیر است. اما، در مورد چگونگی کنترل بودجه محوطه سازی، راه‌های زیادی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و در عین حال دستیابی به جذابیت عالی وجود دارد.

پروژه محوطه سازی دروس 15

زیباترین محوطه سازی ها با محصولی نوین و کاربردی

برای این که بتوانید بهترین محوطه سازی را داشته باشید، همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم باید برای اجرای سازه‌های متعددی که در لنداسکیپ نقش اصلی دارند، از محصولات مختص فضای باز استفاده کنید. در این بخش به شما پروفیل چوب پلاست را معرفی می‌کنیم.
این متریال چند منظوره است؛ به این معنا که محصولات چوب پلاست در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد. در کل مختص فضای باز است و برای اجرا در محیط بیرونی بهترین گزینه به شمار می‌آید. درست است که چوب پلاستیک ظاهری شبیه به چوب طبیعی دارد. اما از لحاظ مقاومتی به دلیل برخورداری از پلاستیک در مواد اولیه، از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. همین باعث شده تا استفاده از این متریال در فضای باز مناسب بوده و در برابر شرایط محیطی- فیزیکی متفاوت کاملا مقاوم باشد.

زیباترین محوطه سازی ها با فضای سبز

فضای سبز در محوطه سازی حیاط ، محوطه سازی ویلا یا باغ و … همیشه حرف اول را می‌زند. به این علت که گیاهان و گل‌های تزئینی در هر محیطی حس آرامش و سر زندگی را بوجود می‌آورند. بنابراین باید بتوانید فضای سبز را آنطور که باید و به طور حرفه‌ای ایجاد کنید. شما می‌توانید با محصولاتی مانند چوب پلاست که ظاهری شبیه به چوب طبیعی داشته و با گیاهان سبز همخوانی دارند، این محیط را به بهترین شکل زیباسازی کنید. بخشی از باغچه که گیاهان را کاشته‌اید با استفاده از نرده چوبی حصارکشی نمایید و محدوده باغچه را به راحتی با این المان مشخص کنید.

از فلاورباکس چوبی برای پرورش گل‌های زیبا و تزئینی استفاده کنید. این گلدان‌ها در ابعاد متفاوت طراحی و اجرا می‌شوند، بنابراین می‌توانید آنها را در سایزهای مختلف برای پرورش گیاهان استفاده کنید. فلاورباکس چوب پلاست در صورتی آبیاری آسیب نخواهد دید و ظاهر اولیه خود را تا سال‌ها حفظ خواهد کرد و این یک ویژگی ایده‌آل است.

پروژه محوطه سازی دروس 10ش

محصولی انتخاب کنید که به فکر نگهداری آن نباشید

یکی از نگرانی‌های کارفرمایان برای انتخاب محصولی که در فضای باز اجر می‌شود، نگهداری و رسیدگی به آنهاست. در صورتی که محصولات چوب پلاست از آن دست متریال‌هایی به شمار می‌آید که به هیچ عنوان نیازی به نگهداری و رسیدگی نخواهد داشت. هنگامی که شما از چوب پلاست در طراحی و اجرای سازه‌های متفاوت در فضی باز استفاده می‌کنید، این اطمینان را خواهید داشت که از هر لحاظ مقاوم و مستحکم است. همین باعث می‌شود تا میزان رسیدگی و نگهداری به آن به میزان بسیار بالایی کاهش یابد. تنها کافیست در صورت نشستن گرد و غبار سازه‌ها را به راحتی با آب شستشو دهید.

کفپوش را جایگزین دیگر مصالح موجود در کف کنید

یکی از عناصری که تاثیر مثبت و مستقیم در محوطه سازی دارد، یکدست کردن فضای باز با استفاده از محصولات نوین است. کفپوش چوبی قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست علاوه‌بر زیبایی ظاهری، از مقاومت بسیار زیادی در برابر تردد بالا برخوردار است. ضمن این که در مقابل لغزندگی و نفوذ آب نیز مقاوم بوده و همین باعث می‌شود تا به عنوان کفپوش دور استخر نیز کاربرد داشته باشد.

نشیمنگاهی برای سپری کردن اوقات فراغت ایجاد کنید

همیشه اجرای سازه‌هایی مانند: آلاچیق یا پرگولا در فضای باز ایده‌ای کاربردی بوده است. این روزها نیز طراحی و ساخت این عناصر طرفداران بسیاری دارد. چه بسا که دیگر المان‌ها در کنار این سازه‌ها مثل: آتشدان چوبی، آبنما و … نیز اجرا می‌شود و همین باعث بوجود آمدن فضایی متفاوت خواهد شد. به همین علت شما می‌توانید طبق بودجه و سلیقه‌ای که برای محوطه سازی در نظر گرفته‌اید، یکی از این سازه‌ها را برای اجرا در محوطه انتخاب کنید. همچنین این امکان وجود دارد تا کلبه چوبی در ابعاد کوچک در محوطه باغ، ویلا یا حیاط داشته باشید.

فضایی یکدست و یکپارچه بوجود آورید

هنگامی که از یک محصول کاربردی برای محوطه سازی استفاده کنید، قطعا به طور طبیعی محیط یکدست خواهد شد. به همین علت پیش‌تر هم توضیح دادیم که بهتر است متریالی همچون محصولات چوب پلاست که در ساخت و اجرای عناصر متعدد کاربرد دارد را انتخاب کنید. وقتی شما از این محصول با کد رنگی خاص یا حتی 2 کد رنگی متفاوت استفاده کنید، قطعا فضایی شیک و متفاوت بوجود خواهد آمد. برای مثال مبلمان چوبی فضای باز نه تنها در کنار کفپوش یا داخل آلاچیق جلوه‌ای خاص خواهد داشت، که فضایی مناسب برای نشستن ساکنین فراهم خواهد کرد.
در هر حال با کاربرد پروفیل چوب پلاستیک شما محوطه‌ای زیبا و کاملا بی عیب و نقص خواهید داشت که از گذراندن ائقات فراغت در ان احساس خوشحالی خواهید کرد.

4.5/5 - (10 امتیاز)
زیباترین محوطه سازی ها چه ویژگی دارند ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا