ویژگی خانه های ویلایی و حیاط دار

ویژگی خانه های ویلایی و حیاط دار
فهرست مطالب

ویژگی خانه های ویلایی

در دنیای مدرن امروزی و با زیاد شدن آپارتمان‌های نقلی و کوچک، وجود یک خانه ویلایی و حیاط دار بسیار ارزشمند است. زیرا مجالی برای فرار از ازدحام جمعیت، شلوغی و خستگی‌های روزمره نیست. مخصوصا اگر این حیاط‌ها دارای گل و گیاه و درخت کاری، یا حوض و استخر باشند. اینگونه محیطی آرام و زیبا و امن برای خانواده محیا می‌شود. به همین علت، در سال‌های اخیر به طور چشمگیری با پدیده‌هایی همچون: روف گاردن، محوطه سازی، تراس سبز، حیاط سازی و … روبرو هستیم. که البته تاثیر بسزایی در روحیه ساکنین و همینطور پاکیزگی هوا دارد. اصلا یکی از ویژگی خانه های ویلایی برخورداری از فضای مناسب و کاربردی بوده که به افراد این اجازه را می‌دهد تا بتوانند بدور از مشکلات، در محیطی خصوصی به بهترین شکل اوقات فراغت و استراحت را سپری کنند. ضمن اینکه می‌توان ایده‌های جذاب و کاربردی را در این خانه‌ها به آسانی پیاده کرد.
وجود محصولات کاربردی همچون چوب پلاست باعث شده تا مالکان بتوانند با خلاقیتی منحصر بفرد، محیطی گرم و صمیمی بوجود آورند. خانه های ویلایی علاوه‌بر ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد، دارای نور کافی، فضای زیاد و اتاق‌های دلباز هستند. بنابراین می‌توان گفت که انتخاب این خانه‌ها برای خانواده بسیار گزینه مناسبی است. به خصوص اگر به فضای سبز و دلنشین علاقمند بوده و فرصتی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت در بیرون از شهر وجود نداشته باشد. امروزه این خانه‌ها به سبک مدرن طرفداران زیادی دارد. زیرا دارای امکانات بیشتر و ظاهری لوکس هستند. در این مطلب قصد داریم، شما را با چند ویژگی مهم این خانه‌ها آشنا کنیم.

اصلی‌ترین ویژگی خانه های ویلایی

برخورداری از حریم خصوصی و شخصی

به نظر ما مهم‌ترین ویژگی خانه های ویلایی و حیاط دار، داشتن حریم خصوصی و بدون مزاحم است. شما یک محیط امن در اختیار دارید که برای پذیرایی از میهمانان، رفت و آمد و حتی خلوت کردن، اراده خود را دارید که این موضوع بسیار ارزشمند است. بنابراین اگر بتوانید محیطی بوجود آورید که در صورت اشراف آپارتمان‌های مجاور، دید آنها محدود شود، قطعا فضایی کاملا خصوصی و بدون مزاجم بوجود خواهد آمد.
برای این کار روش‌های زیادی وجود دارد و می‌توان با حصار کشی یا پرچین چوبی مناسب این کار را انجام داد. اگر قصد دارید که حریم خصوصی را از دید سایرین محدود نمایید، بهتر است ابتدا بررسی لازم را داشته باشید که از کدام روش بهتر است.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

اصلی‌ترین ویژگی خانه های ویلایی

استفاده از پرچین یا پارتیشن بندی می‌تواند انتخابی مناسب باشد. از لحاظ ظاهری بسیار شیک و ساده است و می‌توان طرح دلخواه را انتخاب کرد. که در این مرود بیشتر از پرچین مشبک استفاده می‌شود. حتی می‌توان از دیوارپوش چوبی استفاده کرد که به کلی هیچ گونه دیدی نخواهد داشت. در هر صورت می‌توانید با گیاهان رونده یا پیچک این دیوارها را نیز به هبترین شکل ممکن زیبا اسزی نمایید. گرچه اگر از چوب پلاست برای این منظور استفاده شود، قطعا ظهاری خاص و شیک ب فضا خواهد داد.

طراحی آسان از ویژگی خانه های ویلایی

فضای بزرگ در کنار امکانات متعدد

همه امکانات مدرن و لوکس برای خانه های ویلایی و حیاط دار قابل اجرا است. زیرا دارای فضای باز و وسیع هستند. از جمله این امکانات می‌توان به: آلاچیق چوبی یا پرگولا، کاشت انواع گل و گیاه یا درخت و درختچه، جکوزی، استخر، تاب و غیره اشاره کرد. بسته به موقعیت حیاط و سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید هر یک از این موارد را در فضای شخصی خود ایجاد کنید.
این روزها اما بیشتر از پرگولا چوبی یا آلاچیق چوبی برای ایجاد محیطی کاملا خصوصی در حیاط استفاده می‌شود. این سازه‌ها به شما اجازه می‌دهد تا محیطی مناسب برای دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی در همه فصول سال داشته باشید. به خصوص اگر به سازه‌های این چنینی علاقمند هستند، قطعا مدل چوبی آن برای شما آرامش بیشتری به همراه خواهد داشت.
اگر در حیاط خانه ویلایی استخر دارید، می‌توانید آن را با کفپوش دور استخر به بهترین شکل پوشش دهید. به این ترتیب هم فضایی شیک و مدرن ایجاد خواهید کرد، هم در صورت خیس شدن از لغزش جلوگیری خواهید کرد. حتی می‌توانید از نرده چوبی در دور تا دور استخر استفاده کنید.

 

طراحی آسان از ویژگی خانه های ویلایی

نورگیری عالی و ایجاد فضای سبز از ویژگی خانه های ویلایی

از دیگر ویژگی خانه های ویلایی ، برخورداری از حیاط و فضای بزرگی است که نور کافی داشته و محیطی مناسب را برای پرورش گل و گیاهان تامین می‌کنند. حیاط سازی و محوطه سازی بسیار طرفدار دارد، به خصوص این روزها که با کمبود فضای سبزی مناسب در سطح شهر روبرو هستیم. این باعث شده تا مالکان به ایجاد فضای سبز و پرورش گل‌های تزئینی در محیط خانه فکر کنند. بنابراین می‌توان با کمی ذوق و سلیقه، حیاط را تغییر داد و آن را به فضایی دلنشین تبدیل کرد. تنها کافیست از فلاورباکس چوبی در تمامی نقاط حیاط استفاده کنید. این فلاورباکس‌ها با ابعاد و اعماق متفاوت در دسترس هستند. حتی می‌توانید با نرده چوبی مرز باغچه را مشخص کرده و به این ترتیب گل‌های تزئینی را در سراسر حیاط بکارید.
اگر به گل و گیاه و درخت‌کاری علاقه دارید، خانه های حیاط دار بهترین گزینه برای شما هستند. شما می‌توانید هم در باغچه و هم در باکس‌های چوبی انواع گیاهان را پرورش دهید. مانند گل‌های زینتی و سبزی‌های خوراکی. برای درخت کاری هم تنوع زیادی دارید. می‌توانید از درخت‌های زینتی مانند: سرو و کاج استفاده کنید. همچنین می‌توان درخت‌های مختلف میوه را پرورش داد. با پروش درخت و گل و گیاه شما یک باغچه شخصی در چند قدمی خود دارید که باعث شادابی و سرزندگی شما خواهد شد.
علاوه‌بر اینها می‌توانید از گل‌های پیچک و رونده برای پوشش سازه‌هایی که در حیاط ویلا وجود دارد، استفاده کنید. این کار نه تنها فضای سبز را گسترش داده و بلکه به ایجاد هوای خنک در فصل گرم سال کمک خواهد کرد. همچنین می‌توان از دیوار سبز در فضای داخلی یا بر روی تراس و داخل پرگولا استفاده کرد. اجرای هرکدام از این موارد بستگی به ذوق و سلیقه شما در این زمینه خواهد داشت.

3/5 - (2 امتیاز)
ویژگی خانه های ویلایی و حیاط دار

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا