چوپکس اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست در ایران از سال ۱۳۸۲

پروفیل چوب پلاست

ایده، طراحی و اجرای پروژه‌های چوب پلاست در چوپکس

لطفا برای دریافت قیمت‌های به روز شده پروفیل‌های چوب پلاست چوپکس با مشاوران ما در تماس باشید

خدمات چوپکس

انواع پروفیل چوب پلاست چوپکس جهت ساخت مبلمان فضای باز از جمله: آلاچیق، نیمکت، فلاورباکس، رواق، پرگولا، میز آتشدان و … مناسب است. سطح مقطع تخصصی، طراحی و ساخت اتصالات و لوازم جانبی امکان ساخت مبلمان را با استفاده از پروفیل‌های چوب پلاست چوپکس ایجاد کرده است. ضمن این که چوب پلاستیک کاربرد گسترده‌ای در محوطه سازی به خصوص اجرای مبلمان شهری داشته و امکان طراحی متفاوت را فراهم خواهد کرد. 

پروفیل‌های تخصصی چوب پلاست به صورت گسترده در طراحی و اجرای روف گاردن کاربرد دارند. دوام و مقاومت بالای محصولات چوپکس در فضای باز و بیرونی به خصوص روف گاردن، طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. سطح مقاطع مختلف در تولید محصولات چوب پلاست باعث ساخت عناصر متعدد از جمله: آلاچیق، پرگلا، کلبه به عنوان سازه‌های سبک در بام سبز شده است. به‌علاوه مبلمان، کفپوش، آتشدان، گابیون و … نیز از موارد کاربردی در این زمینه هستند.

سقف کاذب چوپکس یا سقف کاذب گریل قابل اجرا با چوب پلاست بیشتر در ساختمان‌های تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظاهر زیبای این نوع سقف و امکان دسترسی به تاسیسات از مزایای سقف کاذب چوب پلاست به شمار می‌آید. شرکت چوپکس با تولید بیش از 10 نمونه پروفیل سقف کاذب به صورت تخصصی، در این زمینه فعالیت دارد؛ علاوه‌براین قیمت پروفیل چوپکس در مقایسه با نمونه‌های آلومینیومی و چوبی بسیار ارزان‌تر است.

پروفیل‌های تخصصی چوب پلاست نما، جهت استفاده به صورت نمای یکپارچه، لوور و قاب دور پنجره از بارزترین مصارف تولیدات چوپکس است؛ سرعت بالای نصب، عدم نیاز به نگهداری، دوام بالا در برابر شرایط جوی از مزایای متریال چوب پلاست به نسبت ترموود یا چوب طبیعی خواهد بود. شباهت بالای این محصول به چوب طبیعی در کنار استحکام و سطح کیفی بالا موجب تمایز این محصول با دیگر متریال‌ها خواهد شد.

از عناصر تخصصی که با استفاده از محصولات چوپکس طراحی و اجرا می‌شود، نرده چوب پلاست است. پروفیل‌های مختص این عنصر با سطح مقاطع متفاوت تولید می‌شود. این عنصر به عنوان یکی از موارد تکمیل کننده کاربرد داشته و تاثیر بسزایی در طراحی‌های خاص خواهد داشت. از سوی دیگر نیز در بیشتر پروژه‌های روف گاردن و همینطور محوطه سازی از نرده چوب پلاست علاوه‌بر مرزبندی فضای سبز، در پارتیشن بندی برای ایجاد حریم خصوصی و … استفاده می‌شود.

یکی از پرمصرف‌ترین انواع پروفیل چوب پلاستیک، پروفیل کفپوش است؛ این نوع از پروفیل چوب پلاستیک مخصوص کفپوش در مقایسه با کفپوش چوب فرآوری شده و ترموود، از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به صرفه‌تر و از لحاظ استحکام بادوام‌تر است. لطفا توجه داشته باشید انتخاب سطح مقطع مناسب پروفیل چوب پلاستیک تخصصی کفپوش نسبت به محل تردد، یکی از موارد بسیار مهم به شمار می‌آید.

پروژه‌های چوب پلاست و روف گاردن

qabl qabl
چوپکس اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاستیک در ایران

لطفا برای دریافت قیمت‌های به روز شده پروفیل‌های چوب پلاست چوپکس با مشاوران ما در تماس باشید

مشتریان گرامی

قیمت بر اساس تحویل کالا درب انبار تعیین می‌شود

در لیست فوق قیمت سمباده و طرح چوب برروی بیش از یک سطح محاسبه نگردیده است

طول پروفیل‌های موجود در انبار 3 متر بوده که در صورت نیاز، سفارش با ابعاد متفاوت و صرف زمان بیشتر در نوبت تولید قرار می‌گیرد

تولید، طراحی و اجرای صدها پروژه در ایران و کشورهای همسایه، ثمره 18 سال حضور چوپکس در صنعت چوب پلاست و چوب پلاستیک

0

سال گارانتی و ضمانت چوپکس

0

سال سابقه کار

مشتریان ما

با پیشرفت علم و فناوری صنعت ساختمان سازی رشد بسیار خوب و چشمگیری داشته است، در حال حاضر از مصالح و متریال جدید و با کیفیتی در ساخت و ساز استفاده می‌کنند و هر یک از این مصالح ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند.
یکی از محصولات جدید و پرطرفدار در این صنعت، چوب پلاست یا چوب پلاستیک است که در بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بخش قصد داریم تا به معرفی کامل چوب پلاست، ویژگی‌ها و مزایای آن بپردازیم. 

چوب پلاست چیست؟

کامپوزیت چوب پلاست (Wood Plastic Composite) که به اختصار WPC نام دارد یکی از پرکاربردترین محصولاتی است که برای دکوراسیون استفاده می‌شود. این مواد علاوه بر فیبر چوب و ترموپلاستیک از مواد افزودنی دیگری ساخته شده‌اند:

  • بخش چوب: پودر خاک اره و فیبر چوبی از سایر مواد سازنده چوب پلاست هستند.  
  • ترموپلاستیک‌ها: مواد نو و پلاستیکی چون پلی اتیلن‌ها، پلی پروپینیل‌ها، پلی وینیل کلرایدها (PVC) از سایر مواد ترموپلاستیک هستند. 
  • افزودنی‌ها: عواملی چون رنگ دهنده‌ها، جفت کننده، تثبیت کننده UV، فوم کننده‌ها و روان کننده‌ها از محصولات نهایی هستند که به چوب پلاست‌ها اضافه می‌شوند. 

نزدیک به 50 درصد چوب پلاستیک از خاک اره و مواد بازیافتی ساخته شده و مابقی آن‌ها مواد شیمیایی و پلاستیکی هستند.
چوب پلاست دوست‌دار محیط زیست است زیرا در ساخت آن از پسماندها و مواد اولیه قابل بازیافت، دورریزهای چوب، پسماندهای کشاورزی و پلاستیک استفاده شده است. فرآیند تولید چوب پلاست به هیچ عنوان برای محیط زیست ضرر ندارد حتی دی اکسید کربن تولید شده از فرآیند فیلتراسیون قابل کنترل است. 

برای ساخت چوب پلاستیک باید چوب مصرفی در تولید محصول را به شکل ذرات خشک و با قوام که به اصطلاح با نام آرد چوب شناخته می‌شوند درآورند. سپس در دو مرحله این مواد را با یکدیگر ترکیب می‌کنند و به مواد بسیار ریزی تبدیل می‌شود، پسماندهای خاک اره به همراه 25 درصد تراشه می‌توانند محصول درجه یک و با کیفیتی تولید کند.
مواد ترکیب شده درون دستگاهی ریخته می‌شود تا با ترکیب شدن به شکل خمیر درآیند، سپس این مواد را درون قالب‌های مورد نظر می‌ریزند تا با استفاده از روش اکستروژن به الوارهای چوب پلاست تبدیل شود. 

چوب پلاست از نظر شکل ظاهری که دارد به دو دسته توپر و تو خالی تقسیم می‌شود اما از نظر کاربردی که دارند به دسته‌های مختلفی چون نما، سقف کاذب، سازه و مبلمان، کفپوش و نرده تقسیم می‌شوند.
یکی از معمول‌ترین و پراستفاده‌ترین ابعاد برای پروفیل‌های چوب پلاست دکینگ یا دک است که عرض آن 14 و 15 سانتی‌متر و ضخامت آن 5.2 سانتی‌متر است. 

قیمت چوب پلاست چقدر است؟

در حال حاضر علاوه بر نوسانات و بی‌ثباتی بازار، تعیین قیمت چوب پلاست مانند هر محصول و کالای دیگری به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل در نهایت قیمت تمام شده محصول را مشخص می‌کنند.
برند تولید کننده، اندازه و سایز، رنگ چوب پلاست، متریال استفاده شده و ظاهر چوب پلاست از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل هستند.
کیفیت چوب پلاستیک تولید شده با قیمت آن ارتباط مستقیمی دارد، بدین ترتیب هرچه کیفیت آن بالاتر باشد قطعا قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. 

کاربرد چوب پلاست چیست؟

چوب پلاست یک محصول جدید در صنعت ساختمان‌سازی است و به دلیل کیفیت بالا و مطلوبی که دارد توانسته محبوبیت بسیاری در این صنعت پیدا کند. از کاربردهای رایج چوب پلاست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

مزایای خرید چوب پلاست از چوپکس چیست؟

مزایای منحصر به فرد چوب پلاست عبارتنداز:

  • مقاوم در برابر رطوبت هوا 
  • مقاوم در برابر قارچ و کپک‌های احتمالی 
  • مقاوم در برابر ترک خوردگی و شکستگی
  • مقاوم در برابر موریانه و حشرات موذی 
  • دوست‌دار محیط زیست 
  • قابل بازیافت برای تولید مجدد 
  • مقاوم در برابر اسیدهای موجود 
  • دارای خاصیت آنتی باکتریال 
  • تحویل به موقع و در اسرع وقت 
  • بهترین و نازل‌ترین قیمت 
  • سازگار با هر شرایط آب و هوایی
  • عایق صدا و حرارت 
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • ضمانت سلامت کالا در زمان تحویل 

رنگ چوب پلاست

محصولات چوب پلاست شرکت چوپکس دارای 6 کد رنگی متنوع هستند که امکان انتخاب رنگ مورد نظر برای شما مشتریان گرامی امکان پذیر است. رنگ تولید شده توسط شرکت چوپکس مخصوص بوده از ویژگی‌های همچون ثبات و ماندگاری بالا برخوردار است. همچنین رنگ‌های اختصاصی بوده و هیچ گونه ریزشی نخواهند داشت.

وزن چوب پلاست

وزن چوب پلاست بسیار سبک بوده و یکی از ویژگی‌های این محصول به شمار می‌آید. وزن سبک چوب پلاست باعث افزایش سرعت نصب و اجرای چوب پلاستیک شده و تاثیر بسزایی در جلوگیری از اتلاف وقت خواهد شد. علاوه‌براین اجرای عناصر متفاوت نیاز به پروفیل مختص دارد که دارای طرح و وزنی متفاوت است.

ابعاد چوب پلاست

ابعاد چوب پلاست متفاوت بوده و با توجه به نوع کاربری که تصمیم به اجرای آن را دارید، مشخص خواهد شد. بنابراین در صورتی که قصد اجرای کفپوش چوبی یا نمای چوبی با استفاده از پروفیل چوب پلاستیک را داشته باشید، محصول منتخب باید مناسب المان مورد نظر باشد. زیرا ابعاد به دلیل برخورداری از مدل‌های متنوع با یکدیگر متفاوت است.

شرکت چوپکس

شرکت چوپکس فعالیت خود را به عنوان اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاستیک / چوب پلاست از سال 1382 آغاز نموده است؛ محصولات چوپکس که انواع پروفیل چوب پلاست را شامل می‌شود، با ترکیب موادی همچون: پودر چوب، پلیمر از نوع PE و افزودنی‌های با کیفیت مانند: رنگ، Anti UV و … تولید می‌شود. این شرکت با طراحی و اجرای پروژه‌های متنوع در ایران و همچین برخی از کشورهای همسایه نقش مهمی در معرفی هرچه بیشتر این محصول به بازار داخلی و خارجی داشته است.
در هر نقطه از ایران که باشید، می‌توانید جهت اطلاع از قیمت با کارشناسان چوپکس در ارتباط بوده و مشاوره رایگان دریافت نمایید. علاوه براین می‌توانید با مراجعه به سایت چوپکس از محصولات چوب پلاست در مدل‌ها و طرح‌های متنوع با رنگبندی‌های متفاوت و نیز تمامی پروژه‌های اجرا شده با استفاده از این محصول که توسط شرکت چوپکس تولید شده است، دیدن فرمایید. پس از بررسی‌های لازم می‌توانید اقدام به خرید چوب پلاست نموده و جزئیات استاندارد نصب را از شرکت چوپکس دریافت نمایید. از جمله پروژه‌های قابل اجرا توسط پروفیل‌های چوپکس عبارتند از: 

  • طراحی و اجرای روف گاردن (Roof Garden) یا بام سبز جهت فضا سازی بام یا تراس
  • طراحی و اجرای مبلمان و سازه مختص فضای باز از جمله: نیمکت، آلاچیق، پرگولا
  • طراحی و اجرای نرده چوبی جهت حصارکشی فضای باغ یا باغچه و تراس
  • طراحی و اجرای سقف کاذب چوبی جهت مکان‌های تجاری و اداری
  • طراحی و اجرای کفپوش چوبی جهت مکان‌های تجاری و اداری
  • طراحی و اجرای نمای چوبی جهت زیبا سازی نمای ساختمان
  • طراحی و اجرای گابیون جهت خلق فضاهای مدرن

سوالات متداول

چوب پلاست چیست؟

چوب پلاست از ترکیب اصلی پودر چوب، پلیمر‌ و افزودنی‌هایی از قبیل: رنگ، جفت کننده و … تشکیل شده که این محصول در برابر شرایط جوی مختلف مقاوم بوده و نیازی به نگهداری و ترمیم دوره‌ای ندارد.

چوب پلاست بهتر است یا ترموود؟

جدا از اینکه محصولات چوب پلاستیک دوستدار محیط زیست هستند و از قطع بیشتر درختان جلوگیری می‌کنند، با توجه به قیمت مناسب‌تر این محصول در ایران و مقاومت بالای آن در برابر رطوبت و نفوذ آب، گرما و سرمای شدید، عدم نیاز به نگهداری و ترمیم دوره‌ای مصرف این محصول در ایران نسبت به چوب ترموود توجیه بیشتری دارد.

آیا چوب پلاست رنگ پریدگی دارد؟

پروفیل‌های چوب پلاست مغز رنگ بوده و با توجه به پروسه تولید و خروج از دستگاه اکسترودر با حرارت بسیار بالا، سطح آنها سوختگی ایجاد می‌شود که به همین سبب وقتی این سوختگی به مرور زمان از بین می‌رود سطح پروفیل هم رنگ مغز پروفیل می‌گردد و نهایتا یک تا دو پرده روشن شده و به رنگ اصلی خود می‌رسد و دیگر تغییر رنگ یا پرش رنگی نخواهد داشت

آخرین مقالات چوپکس

بازگشت به بالا